کد خبر: ۱۵۱۱۳۳
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۵

با فاز دوم هدفمندی؛ مردم جلو فرمانداری‌ها سرگردانند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و دریافت پیامک تو سط عده ای از شهروندان با مضمون اعلام انصراف از دریافت یارانه این عده را به فرمانداریها رهنمون کرده است و این در حالیست که کسی پاسخگوی نیست. 

هنوز دور دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها اجرایی نشده که پرسش‌ها و ابهامات فراوان آن در آغاز سال برای بسیاری علامت سؤال‌هایی را باقی گذاشته که بهتر است، مسئولان به آنها پاسخ دهند؛ هرچند که گویی رشته هدفمندی یارانه‌ها سری دراز دارد!

روز گذشته 17 فروردین مراجعات بیشماری به فرمانداری ها برای پیگیری آنچه که پیامک شده آمده اند مردمی که از آنان خواسته شده تا با مراجعه به سایت رفاهی انصراف خود را اعلام کنند.

اگر به سایت refahi.ir رفته باشید ملاحظه می کنید این سایت برای افرادی مثل من که یک خبرنگارم و پیامک انصراف از دریافت یارانه آمده و باید به این سایت مراجعه کنند و انصراف یا عدم انصراف خود را اعلام کنند چقدر گنگ است.

بطوریکه هیچ جایی حتی در قسمت پرسش و پاسخ نیز در این خصوص راهنمایی نکرده اند و کسانی که به این سایت مراجعه می نمایند واقعاً نمی دانند چه کار کنند و از نگرانی بطور کل صرفنظر می کنند .

نکته جالب این است که در هر درگاه های اینترنتی جهت تایید نهایی همواره یک توضیح و هشدار مبنی بر عواقب نهایی انتخاب مورد نظر کاربر ارایه می گردد مثل پاک کردن یک فایل از زباله دان کامپیوتر ولی در این سایت چنین موردی وجود نداشته و شفاف نیست که در آخر با انتخاب کلمه «تایید» بدلیل عدم شفافیت به انصراف ناگهانی از یارانه هایشان منتهی می شود و متاسفانه هیچ راهنمایی در خصوص روند اصلاح و رفع اشتباه احتمالی نیز وجود ندارد .

متاسفانه اداره ای که در شهرستانها بتواند به مراجعات مردم پاسخ دهد وجود ندارد وهر روز انبوهی از مردم با مراجعه به فرمانداری ها وبخشداریها بدون دریافت پاسخ سردر گم به پلیس +10مراجعه می کنند که در نهایت با پرداخت هزینه ای برای این انجام امور اداری بدون نتیجه به منزل می رود تا سرماه منتظر بماند.

به گزارش مهر، این در حالی است که اغلب مراجعین به پلیس +10و فرمانداری ها اقشار آسیب پذیر جامعه اند که پیامک ستاد هدفمند سازی یارانه ها را دریافت ومبلغ مابه التفاوت را به حسابشان واریز نکرده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین