کد خبر: ۱۵۱۱۸۵
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۹

واکنش ها به ایجاد یک کشور جدید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اعلام تشکیل دولت مستقل در مناطق شمالی مالی، موجب شد تا فرمانده نظامی گروه موسوم"انصار دین اسلامی" که شهر "تمکبتو" را تحت کنترل خود دارند، از آغاز جنگی علیه استقلال مناطق شمالی مالی خبر دهد.

همچنین اتحادیه آفریقا به طور کامل، ادعای استقلال شمال مالی را رد کرده و "جان پینگ"، رئیس اتحادیه آفریقا تاکید کرد که با قاطعیت چنین استقلالی باطل و بی ارزشی را رد کرده و از جامعه بین المللی می خواهد تا از موضع اتحادیه آفریقا در این باره حمایت کنند.

پینگ با اشاره به اینکه کشورهای آفریقایی از زمان استقلال به اصل عدم تجاوز به مرزها پایبند هستند، یادآور شد که اتحادیه آفریقا بر وحدت اراضی مالی و تامین امنیت آن تاکید دارد.

"کاترین اشتون"، وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا نیز خاطرنشان کرد که این اتحادیه هرگونه نادیده گرفتن وحدت مالی را محکوم کرده و از تلاش های جامعه اقتصادی غرب آفریقا برای حل بحران مالی حمایت می کند.

وزارت امور خارجه فرانسه نیز اعلام کرد که استقلال شمال مالی باطل است و کشورش از جنبش ملی آزادیبخش ازواد می خواهد که با احترام به قانون اساسی و وحدت کشور، به گفت و گوی سیاسی روی آورند.

"نیکلا سارکوزی"، رئیس جمهور فرانسه نیز بار دیگر تاکید کرد که کشورش کودتایی که به براندازی دولت "آمادو تومانی توری"، منجر شد را محکوم کرده و از کودتاگران می خواهد قانون اساسی را در این کشور اجرا کنند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "الجزیره"، "احمد اویحیی"، نخست وزیر الجزایر نیز اوضاع مالی را پر تنش خوانده و یادآور شد که کشورش هرگونه نادیده گرفتن وحدت اراضی مالی را رد می کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین