کد خبر: ۱۵۱۲۲۰
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۶

تشییع پیکر مادر مهربان سینما

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مراسم تشییع زنده‌یاد «فاطمه طاهری» که همواره در آثار سینمایی و تلویزیونی نقش یک مادر مهربان و فداکار را ایفا می‌کرد، صبح امروز -۱۹ فروردین‌ماه- از مقابل خانه هنرمندان به سمت قطعه هنرمندان واقع در بهشت زهرا (س) تشییع شد.

بنا بر این گزارش، در این مراسم که به علت بارندگی بخشی از آن در داخل ساختمان خانه هنرمندان برگزار شد، تنها چند هنرمند سینما و تلویزیون نظیر علی دهکردی، مریلا زارعی، ملکه رنجبر، صدیقه کیانفر، رضا بنفشه‌خواه، سیاوش قاسمی، اسماعیل خلج، بهزاد رحیم‌خانی و ... حضور داشتند.

**اگر خیرین نبودند پیکر هنرمندان روی زمین می‌ماند

ملکه رنجبر به عنوان اولین سخنران، در حالی که به شدت می‌گریست، از نبود سایر هنرمندان در این مراسم گلایه کرد و گفت: هنرمندانی که در مراسم تشییع و خاکسپاری همکاران خود شرکت نمی‌کنند، فکر نمی‌کنند که روزی نوبت آن‌ها هم فرا می‌رسد؟ کجا هستند هنرمندان ما؟ آن‌ها حتی در مرگ هم هم‌دردی نمی‌کنند.

وی ادامه داد: همیشه هنرمندان ما تنها و بی‌کس مرده‌اند و اگر خیرین نبودند، نعش ما روی زمین می‌ماند.

حسین قاسمی‌وند هنرمند پیشکسوت نیز در سخنانی اظهار داشت: امروز به حق است که اشاره‌ای داشته باشیم به بهترین قول از حضورت رسول اکرم (ص) ‌که فرمودند فاطمه(س) پاره تن من است و به حق است که بگوییم فاطمه(س) شایسته مولای متقیان(ع) بوده و به حق است که ایشان فاطمه(س) را زینت زندگی‌شان می‌دانسته‌اند و به حق است که امروز بانویی هنرمند از دنیا می‌رود و روی سنگ مزارش می‌نویسند وفات هم‌زمان با شهادت حضرت فاطمه(س).

وی در ادامه به ذکر خاطراتی درباره دریافت قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) اشاره کرد و عنوان داشت: ما خانه و ویلا نمی‌خواهیم، موجودیت می‌خواهیم.

علی دهکردی نیز ضمن عرض تسلیت به حاضران گفت: خانم طاهری هم هنرمند مهربانی بودند و هم همسایه مهربان ما بودند. تشکر می‌کنم از کسانی که باعث شدند تا در این بی‌خانمانی ما هنرمندان، خانه هنرمندان نگذاشت پیکر این هنرمند فقید روز زمین بماند.

رضا بنفشه‌خواه نیز به آثاری که در آن‌ها با فاطمه طاهری هم‌بازی بوده، اشاره و تصریح کرد: من طی ۳۰ سال گذشته در چندین کار با ایشان هم بازی بودم که آخرین آن‌ها سریال «دارا و ندار» بود. به حق ایشان هنرمند با اخلاق و مهربانی بودند.

اسماعیل خلج نیز در میان گریه‌های خود در این مراسم گفت: من با ایشان همکاری‌های بسیاری داشته‌ام و امیدوارم خداوند به بازماندگان‌شان صبر بدهد.

پس از سخنان هنرمندان حاضر در مراسم، پیکر زنده‌یاد «فاطمه طاهری» به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) تشییع شد.

این هنرمند فقید صبح روز -17 فروردین- بر اثر سکته قلبی به بیمارستان منتقل شد ولی متاسفانه تلاش پزشکان به نتیجه نرسید و این هنرمند پیشکسوت جان به جان آفرین تسلیم کرد.

به گزارش فارس، فاطمه طاهری متولد سال 1318 در تهران بود و فعالیت هنری خود را از سال 1336 با حضور در تئاتر آغاز کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
0
0
خدایش رحمت کند و به بازماندگان صبر عنایت فرماید, اما میخواستم که به نکته ای اشاره کنم :
چرا برای مرحوم خانم حمیده خیرآبادی ( نادره ) که سابقه فعالیت هنری ایشان خیلی بیشتر از این خانم تازه درگذشته , بود , هیچیک از هنرمندان حرفی نزدند و در تشییع جنازه اش شرکت نکردند ؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین