کد خبر: ۱۵۱۲۲۶
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۰

نماینده مجلس: کاهش آلودگی هوا وظیفه دولت است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس فراکسیون شهری مجلس علت اصلی آلودگی هوا را استاندارد نبودن خودروها دانست و افزود: بی‌توجهی به کیفیت سوخت مصرفی به موازات بی‌توجهی به کیفیت خودروهای تولیدی، به تشدید آلودگی هوا دامن زده است. 

«محمدحسین مقیمی» گفت: تا زمانی که فکری برای کاهش مواد آلاینده هوا نشود وضعیت تهران تغییر نخواهد کرد و به شهری پاک تبدیل نخواهد شد. نماینده مردم خمین در مجلس با بیان این‌که امروزه بحران آلودگی هوا به‌صورت تهدیدی جدی در آمده است، افزود: استفاده بی‌رویه از وسائل نقلیه٬ مصرف سوخت‌های نامناسب در وسائل خانگی و صنعتی، عدم‌نظارت بر صنعت خودروسازی و رعایت استاندارد خودروها و همچنین وجود کارخانه‌ها در پایتخت و حومه آن از مهم‌ترین عوامل آلاینده هوا هستند.

وی ادامه داد: به گفته کارشناسان کیفیت هوای تهران در ۹ ماه ابتدایی سال ۹۰ در مقایسه با مدت مشابه ۲ سال گذشته در وضعیت بسیار نامطلوب‌تری قرار داشت.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی علت اصلی آلودگی هوا را خودروها دانست و افزود: بی‌توجهی به کیفیت سوخت مصرفی به موازات بی‌توجهی به کیفیت خودروهای تولیدی به تشدید آلودگی هوا دامن زده است.

وی افزود: در وهله اول مهم‌ترین راهکار کاهش آلودگی هوا توسعه فضای سبز و تقویت سامانه حمل‌ونقل عمومی به‌خصوص متروست و بعد از آن، ارتقای کیفیت خودروها و سوخت از دیگر راهکارهاست.

این نماینده مجلس بیشترین وظیفه را متوجه دولت دانست و گفت: به‌طور قطع بیشترین عدم‌همکاری در کاهش آلودگی هوا به دولت بر می‌گردد چرا که همه امکانات اجرایی در دست دولت است و اگر دولت به وظایف خود به درستی عمل می‌کرد امروز آلودگی هوا به معضل جدی تبدیل نمی‌شد.

به گزارش زیست نیوز، وی ادامه داد: تهران امروزه به یکی از مناطق بحرانی آلودگی هوا تبدیل شده که درصورت عدم‌مقابله با این معضل و ارائه راهکارهای درست در وضعیت وحشتناکی قرار خواهد گرفت و بی تردید رسیدگی به طرح معاینه فنی خودروها احتمالا به مجلس موکول خواهد شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Sweden
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
0
0
با توجه به عدم تخصیص ارز به نرخ دولتی برای خودرو و گمرک و پلاک و . . .که به 140 درصد نهایتا" منتهی میشود.
اگر دولت به دنبال راهکار هوای سالم و سوخت کمتر باشد ورود خودرو های با مصرف زیر 5 لیتر در 100 کیلومتر را با نرخ حدود 50 در صد گمرک میتواند حمایت نماید. هم مردم و هم هوای پاک و هم مصرف سوخت کمتر در سطح کلان کشور همه را راضی نماید.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین