کد خبر: ۱۵۱۳۶۳
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۵
سخنگوی شورای صنفی نمایش:

فیلم «خصوصی» با دستور از بالا توقیف شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی شورای صنفی نمایش: دستور از بالا بود سینما - سخنگوی شورای صنفی نمایش تاکید کرد توقیف فیلم «خصوصی» با مجوز این شورا است اما دستور از بالا بود.

حبیب کاوش سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره توقیف فیلم «خصوصی» گفت: « توقیف این فیلم بنا به خواست شورای صنفی نمایش نبود. اما به دلیل اتفاقاتی که از زمان اکران این فیلم تا امروز افتاده است، گروهی از بالا عمل کردند و از ما خواستند اکران «خصوصی» را متوقف کنیم. این توقیف با مجوز ماست اما به میل ما نیست.»

وی با یادآوری اینکه قرار بود «نارنجی پوش» دو روز دیگر جایگزین فیلم «خصوصی» می‌شد، افزود: «ظاهرا دوستان نمی‌توانستند این دو روز را هم تحمل کنند. به همن خاطر «نارنجی‌پوش» جایگزین این فیلم در سینماهای کشور می‌شود.»

سخنگوی شورای صنفی نمایش همچنین عنوان کرد: «چنین اتفاقی احتمالا به زودی برای فیلم «گشت ارشاد» هم خواهد افتاد.»

کاوش با تاکید بر غیرقانونی عمل کردن حوزه هنری و شهرداری مبنی بر برداشتن دو فیلم «خصوصی» و «گشت ارشاد» از روی پرده، توضیح داد: «همچنان مصر هستیم که جریمه را از حوزه هنری و شهرداری بگیریم. این دو نهاد کار غیرقانونی کردند و باید خسارت این کار را به عوامل و سازندگان این دو فیلم بدهند.»

وی در پاسخ به این سئوال که آیا چنین اتفاقی برای فیلم‌های دیگر هم در آینده خواهد افتاد، گفت: «اگر تابع قانون نباشیم چنین اتفاقی باز هم می‌افتد. نباید نظرات شخصی را وارد مسائلی کنیم که قانونمند هستند. تنها نهادی که می‌تواند از اجرای قانون دفاع کند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.»

به گزارش بازتاب، «نارنجی پوش» به کارگردانی داریوش مهرجویی از چهارشنبه 23 فرودین ماه در 40 سینما اکران خواهد شد. از این 40 سینما، 20 سینما سهم شهرستان‌ها است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین