کد خبر: ۱۵۱۴۵۰
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۵
توقیف فیلم هندی در پاکستان

توقیف یک فیلم هندی هسته ای!

«مامور وینود» پشت مرز پاکستان گیر کرد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مسئولان اداره ممیزی پاکستان می‌گویند فیلم تازه سیف علی خان باعث تقویت روحیه ضد پاکستانی در بین مردم هند و پاکستان می‌شود.

سازندگان «مامور وینود» ادعای ضد پاکستانی بودن فیلم خود را رد می‌کنند، ولی با این وجود این اکشن ماجراجویانه در سینماهای پاکستان به نمایش در نخواهد آمد.

قصه فیلم درباره تلاش‌های یک مامور زبده هندی برای خنثی کردن یک عملیات بمب‌گذاری هسته‌ای در شهر دهلی است.

این مأمور برای خنثی کردن این عملیات با چند نیروی سرویس مخفی پاکستان درگیر می‌شود و احتمال می دهد آنها در این توطئه نقش و همکاری دارند.

سیف‌علی خان که تهیه‌کننده فیلم هم هست و نقش مامور وینود را در آن بازی می‌کند، ضمن مبارزه با جاسوس‌های پاکستانی عقیده دارد «مامور وینود» علیه پاکستان نیست.

به گفته او: در قصه فیلم هم با پاکستانی‌های خوب و هم با پاکستانی‌های بد روبرو می‌شویم. ما آدم‌هایی را داریم که می‌خواهند با هند دوست باشند و در همان حال، آدم‌هایی را می‌بینم که می‌خواهند برای هند دردسر درست کنند. ما هر دو وجه آدم‌های پاکستانی را در فیلم خود نشان داده‌ایم و کسی نمی‌تواند به آن اتهام ضد پاکستانی بودن را بزند.

با این وجود، فیلم که طی دو هفته نمایش بین‌المللی خود نزدیک ۲۰ کرور در هشت کشور جهان فروش کرده، هیچ وقت امکان اکران عمومی در پاکستان را پیدا نخواهد کرد.

تحلیل‌گران اقتصادی سینما می‌گویند توقیف فیلم در پاکستان فقط به دلالان و سارقان ویدئویی خدمت خواهد کرد که نسخه‌های قاچاق و غیرقانونی آن را از پیاده‌روها به فروش می‌رسانند.

یک منتقد سینمایی پاکستان در این رابطه می‌گوید: نسخه‌های قاچاق فیلم به قیمتی ارزان در اختیار تماشاگران قرار می‌گیرد و ساده‌انگاری است اگر فکر کنیم با توقیف آن در پاکستان کسی «مامور وینود» را نخواهد دید.

این اکشن ماجراجویانه که حال و هوای فیلم‌های جیمز باند را دارد هفته قبل در هند اکران عمومی شد و با فروش ۷۰ کروری خود در سینماهای کشور، لقب فیلمی با فروش بالای متوسط را گرفته است.

هند و پاکستان از زمان استقلال از سلطه انگلستان، تا به حال 3 بار با یکدیگر جنگ کرده‌اند، اما در چند سال اخیر روابط سیاسی و فرهنگی خود را از سرگرفته‌اند.

به گزارش فارس،با این حال، هر چند وقت یک بار اختلافاتی بین دو کشور در سطح مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در بر می‌گیرد و تیتر اول رسانه‌های گروهی را به خود اختصاص می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین