کد خبر: ۱۵۱۴۹۲
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۲

نیکزاد افزایش قیمت سوخت در پروازهای خارجی را انکار کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: باوجودی که دولت اخیرا نرخ سوخت هواپیما در پروازهای بین المللی را 743 تومان افزایش داده است، اما وزیر راه و شهرسازی امروز اعلام کرد که اگر قیمت‌ها افزایش می یافت از سوی این وزارتخانه اعلام می شد.

درحالی امروز وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران افزایش 743 تومانی نرخ سوخت شرکت های هواپیمایی در مسیرهای خارجی را انکار کرد که سه روز پیش از این شرکت پخش فرآورده های نفتی این خبر را اعلام کرده بود.

علی نیکزاد در این باره گفت: نرخ سوخت ایرلاینهای هیچ تغییری نداشته است ضمن آنکه اگر قرار باشد تغییراتی در نرخ سوخت اعمال شود ما باید اعلام کنیم بنابراین هنوز نرخ سوخت 400 تومان است.

وی درباره اینکه آیا این موضوع مصوبه ستاد هدفمندی یارانه ها بوده است یانه، بیان کرد: تاکنون بدهی های قبلی پرداخت نشده است و با این نرخ هم سوختی خریداری نشده است.

افزایش نرخ سوخت از 28 اسفند سال گذشته

این درحالی است که پیش از این، دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی در گفتگو با مهر از افزایش قیمت سوخت پروازهای خارجی برای ایرلاین های داخلی از 400 تومان به 1143 تومان از تاریخ 28 اسفندماه سال گذشته خبرداده بود.

وی گفته بود: در پی این ابلاغیه، شرکت‌های هواپیمایی نامه انتقاد آمیزی را به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ارسال کردند زیرا این افزایش قیمت ناگهانی بوده و شرکتهای هواپیمایی را دچار مشکل کرده است.

غوابش همچنین با اشاره به ارسال نامه ای توسط شرکتهای هواپیمایی به شرکت پخش فرآورده های نفتی، گفته بود: شرکتهای هواپیمایی در این نامه از افزایش ناگهانی قیمت سوخت هواپیما به شدت انتقاد کرده و خواستار هماهنگی بیشتر با شرکتهای هواپیمایی در این باره شده اند و رونوشت آن را نیز به سازمان هواپیمایی کشوری ارسال کرده اند.

دبیرانجمن شرکتهای هواپیمایی با اعلام اینکه تنها یک روز قبل از اجرا، این ابلاغیه به شرکتهای هواپیمایی اطلاع داده شده است، یاد آور شده بود که این در حالی است که بلیت برخی از پروازها تا چند ماه بعد از آن فروخته شده است زیرا مبنای فروش شرکتهای هواپیمایی بر اساس قیمت تمام شده خدمات است که قیمت سوخت در آن نقش تعیین کننده دارد.

همچنین مدیرکل دفتر خدمات زیربنایی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان هم در گفتگو با مهر افزایش نرخ سوخت پروازهای خارجی ایرلاین‌ها را مصوبه ستاد هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد و گفته بود: نرخ سوخت پروازهای خارجی ایرلاین‌های داخلی آزاد شد.

سید جواد احمدی نرخ بلیت پروازهای خارجی ایرلاین‌ها را تابعی از قیمت‌های جهانی دانسته بود و یاد آور شده بود: تغییری که در این رابطه در نرخ سوخت ایرلاین‌های داخلی ایجاد شده، موضوعی داخلی است و ربطی به بازارهای بین‌المللی ندارد.

وی اظهار داشته بود: نرخ‌گذاری بلیت پروازهای خارجی ایرلاین‌ها از سوی دولت، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و یا شورای عالی هواپیمایی صورت نمی‌گیرد و تابع نرخ‌های جهانی است، بنابراین نباید در نرخ‌ بلیت پروازهای خارجی ایرلاین‌ها بعد از افزایش قیمت سوخت، تغییری ایجاد شود.

به گزارش مهر،در همین حال، متن کامل مصوبه ستاد هدفمندی یارانه‌ها برای آزادسازی نرخ بلیت پروازهای خارجی ایرلاین‌های داخلی بدین شرح است:"قیمت بنزین هواپیما برای کلیه شرکتهای هواپیمایی ایرانی، مسافری و باری از این پس معادل نرخ بین‌المللی خواهد بود." این مصوبه در 21 اسفندماه سال 90 با امضای محمدرضا فرزین دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها صادر و ابلاغ شده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین