آفتابنیوز : آفتاب: کیانوش پورمجیب معاون کیفیت ایران خودرو با بیان این مطلب، گفت: بر اساس آخرین مراجعات مشتریان به خدمات پس از فروش در سال 90، به ازای هر صد دستگاه خودرو که در مدت یک ماه بعد از تحویل، به خدمات پس از فروش مراجعه کرده اند، شش قطعه عوض شده در حالی که این تعداد در مدت مشابه در سال 89 نزدیک به 10 قطعه بوده است.
پورمجیب افزود: روند قطعات تعویضی به ازای هر صد خودروی تحویلی در دوره سه ماهه بعد از تحویل نیز بررسی شده که بر اساس نتایج آن، تعداد قطعات تعویضی که در سال 89 بیش از 39 قطعه بوده در سال 90 به 24 قطعه کاهش پیدا کرده است.
وی میانگین بهبود این شاخص را که سی 100 نامیده می شود، در یک ماه بعد از تحویل، در سال 90 نسبت به سال 89 بیش از 39 درصد عنوان کرد و افزود: این بهبود در مورد میانگین سی 100 در سه ماهه بعد از تحويل به مشتري در آخر سال 90 نسبت به سه ماه آخر سال 89 بیش از 38 درصد نشان می دهد.
وی كاهش تعداد قطعات تعويضي در خودروها را نشان دهنده كاهش مراجعات خودروها به نمايندگي ها و افزايش كيفيت محصولات دانست و گفت: اين روند در سال 91 نيز با جديت پيگيري شده و ادامه می یابد؛ چنان که در سال گذشته نیز شاخص رضايت مشتريان از روند فزاینده برخوردار بود.
معاون کیفیت ایران خودرو گفت: بر اساس جدول نتایج بررسی روند بهبود شاخص سی 100 در مورد محصولات ایران خودرو، بیشترین درصد بهبود در این زمینه، مربوط به تندر با 5/84 درصد بوده و به ترتیب، وانت، سمند ، 206، پارس، 405، سمند ای. اف. 7. وگراند ویتارا قرار می گیرند.