کد خبر: ۱۵۱۸۴۹
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۱
هفته سی‌ام بوندس‌لیگا؛

دورتمند از سد بایرن گذشت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تیم فوتبال بایرن مونیخ بهترین فرصت برای کم کردن فاصله امتیازی خود در صدر جدول با بروسیادورتمند را از دست داد. 

هفته سی‌ام رقابت‌های بوندس‌لیگای آلمان شب گذشته با برگزاری پنج دیدار پیگیری شد که در مهم‌ترین آن‌ها بایرن مونیخ در زمین دورتموند مغلوب این تیم شد. مدافع عنوان قهرمانی بوندس‌لیگا شب گذشته در حضور بیش از ۸۰ هزار تماشاگر ورزشگاه «آیدونا پارک» موفق شد با تک گل دقیقه ۷۷ روبرت لواندوفسکی بایرن مونیخ را از پیش رو بردارد و خود را یک قدم دیگر به قهرمانی در این نزدیک کند.

بازی دو تیم بسیار جذاب بود و روبرت لواندوفسکی با گلی که در دقیقه ۷۷ زد سرنوشت بازی را مشخص کرد. آرین روبن هم یک پنالتی را از دست داد و اکنون دورتموند است که دست بالا را دارد.

بازی بسیار جذاب آغاز شد و در‌‌ همان پنج دقیقه آغازین سه موقعیت عالی نصیب دو تیم شد. ابتدا ضربه سر ماریو گومز را رومن وایدنفلر مهار کرد و سپس یاکوب «کوبا» بلاشچیکوفسکی موقعیت تک به تک با مانوئل نویر را به بیرون زد. نویر لحظاتی بعد با واکنشی فوق‌العاده مانع گل‌زنی کوین گروسکروتس شد و در برگشت ضربه لواندوفسکی را هم دفع کرد.

در اواسط نیمه اول بود که ابتدا ضربه تونی کروس با فاصله‌ای اندک به بیرون رفت و سپس کوبا که با دزدیدن توپ از فرانک ریبری موقعیت خوبی یافته بود ضربه بدی به توپ زد.

لواندوفسکی در دقیقه ۳۷ به هوا بلند شد و با ضربه سری دیدنی توپ را به تیر سمت چپ دروازه کوبید.

دورتموند در ابتدای نیمه دوم موقعیت‌هایی به دست آورد اما سپس بازی بیشتر در میانه میدان دنبال شد. در اواسط نیمه دوم بود که بایرن مونیخ داشت به تدریج شتاب می‌گرفت. آن‌ها توپ را بیشتر در اختیار داشتند و از پاس‌های اشتباه دورتموند استفاده می‌کردند تا ضدحمله بسازند.

اما دورتموند در دقیقه ۷۷ بر خلاف جریان بازی به گل رسید. ضربه گروسکروتس به لواندوفسکی رسید و او با پشت پا نویر را مغلوب کرد. ابتدا به نظر می‌رسید او در موقعیت آفساید بوده اما تصاویر آهسته نشان می‌داد آرین روبن پشت سرش قرار داشته.

بایرن دست به حملات بی‌وقفه زد و در دقیقه ۸۶ یک پنالتی به دست آورد که آرین روبن آن را نتوانست به گل تبدیل کند و وایدنفلر که خودش روی روبن خطای پنالتی را به شکلی بی‌دلیل انجام داده بود توپ را دفع کرد.

روبن در دقایق پایانی موقعیتی عالی را در مقابل دروازه دورتموند از دست داد. سان‌تر ریبری را نون سوبوتیچ به تیر دروازه خودی زد و روبن در برگشت نتوانست این فرصت فوق‌العاده را به گل تبدیل کند. در برگشت ضربه لواندوفسکی از مانوئل نویر پیش‌تاخته گذشت و به تیر دروازه برخورد کرد.

دورتموند اکنون ۶۹ امتیاز دارد و بایرن در‌‌ همان ۶۳ امتیاز باقی ماند. دورتوند شنبه در خانه شالکه بازی می‌کند و بایرن میزبان ماینس است.

در دیگر دیدار‌ها لورکوزن با نتیجه سه بر یک کایزرسلاترن قعرنشین را از پیش رو برداشت، هانوفر در خانه خود دو بر صفر ولفسبورگ را شکست داد.

به گزارش ایلنا، دیشب همچنین شالکه در زمین نورنبرگ با نتیجه ۴ بر یک مغلوب این تیم شد و هوفن‌هایم هم با ۴ گل هامبورگ را از پیش رو برداشت. نتایج کامل دیدارهای شب گذشته بوندس‌لیگا به شرح زیر است:

* بایرلورکوزن ۳ - کایزرسلاترن یک
* دورتموند یک - بایرن مونیخ صفر
* هانوفر ۲ - ولفسبورگ صفر
* نورنبرگ ۴ - شالکه یک
* هوفن‌هایم ۴ - هامبورگ صفر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین