کد خبر: ۱۵۲۰۴
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۸۴ - ۱۵:۳۸

انگلیس عذرخواهی نمی کند

آفتاب‌‌نیوز :  مقامات انگليس با اعلام اين كه نيروهاي پليس بصره از دستور فرماندهان خود در بغداد اطاعت نكرده‌‏اند، از عذرخواهي به خاطر حادثه بصره و پرداخت غرامت به خاطر آن امتناع‌‏كردند. 

كارن مك‌‏لوسكي يكي از ديپلمات‌‏هاي انگليسي در بصره در گفت وگو با خبرنگاران اعلام كرد از آنجايي كه وزارت كشور عراق به پليس بصره دستور داده بود دو زنداني انگليس را آزاد كند اما پليس بصره از انجام اين كار امتناع كرده بود، ما نيز از پليس يا دولت عراق عذرخواهي نخواهيم كرد. 

مك‌‏لوسكي در ادامه تصريح كرد: «اتباع ما در بصره در معرض خطر قرار داشته و اقدام ما در نجات آنان كاملا توجيه‌‏پذير است.»
اين ديپلمات انگليسي افزود: «دولت انگليس هيچ‌‏گونه برنامه‌‏اي براي پرداخت غرامت به خانواده‌‏هاي چهار عراقي كه در اين عمليات كشته شده‌‏اند و نيز به44 فردي كه در اين عمليات مجروح شده‌‏اند، ندارد.» 

مك‌‏لوسكي اين اظهارات را درحالي ايرادمي‌‏كند كه يك قاضي در بصره با صدور حكمي خواستار بازداشت دو نظامي انگليس به اتهام ارتكاب اقدامات تروريستي شده است. 

اضافه مي‌‏شود كه پس از حمله نظاميان انگليس به يك پاسگاه پليس در شهر بصره به منظور نجات دو سرباز انگليسي بازداشت شده در اين پاسگاه مقامات محلي استان بصره عراق، هرگونه همكاري با نظاميان انگليسي را به حال تعليق درآورده‌‏اند و خواستار عذرخواهي دولت انگليس از مردم عراق و پرداخت غرامت به افرادي شده‌‏اند كه در اين حادثه آسيب ديده‌‏اند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین