آفتابنیوز : آفتاب: به گزارش ايکوپرس، دکتر بهزاد ظهيري مديرعامل شرکت ايساکو در اولين نشست تخصصي گروه صنعتي ايران خودرو با اصحاب رسانه در سال 91 با بيان اين مطلب گفت: بر اساس برنامه استراتژيک خدمات پس از فروش، ميزان رضايت مشتريان از کيفيت خدمات پس از فروش در سال جاري 80 درصد تعیين و بهبود ميانگين امتياز ارزيابي نمايندگي ها نسبت به عملکرد سال 90 حداقل 10 درصد برآورد شده است.
وي افزود: هم چنين تعداد نمايندگي ها که در حال حاضر 847 نمايندگي بوده در سال توليد ملي به 896 نمايندگي و تعداد جايگاه هاي تعميراتي به بيش از هشت هزار جايگاه افزايش مي يابد.
مديرعامل شرکت خدمات پس از فروش ايران خودرو (ايساکو) با بيان اينکه هنوز هيچ دريافت رسمي مبني برتحريم شرکت پژو نداشته ايم افزود: در صورت اعمال اين تحريم نيز مشکلي در تامين قطعات يدکي محصولات ايران خودرو وجود نخواهد داشت.
وي افزود: شرکت ايساکو از نظر موجودي كل قطعات يدکي داخلي و خارجي در سال 90 نسبت به سال 89، 45 درصد رشد داشته و قراردادها براي تامين قطعات مورد نياز سال 91 نيز يا امضا شده و يا در مرحله نهايي است.
وي تاکيد کرد: اگر تحريم ها نيز اعمال شوند هيچ چالشي پيش روي تامين قطعات يدکي به وجود نخواهد آمد و به همين جهت هدف گذاري تامين و فروش لوازم و قطعات يدكي در سال 91 نسبت به سال 90 حداقل 25 درصد رشد دارد.
وي ادامه داد: هم اکنون 10 تا 15درصد از قطعات مورد نياز ايران خودرو از اين شرکت تامين مي شود و اين ميزان نيز به راحتي قابل جايگزيني از طريق توليد کنندگان داخلي و يا کشورهاي ديگر است.
ظهيري خاطرنشان ساخت: در سال جاري که به نام توليد ملي است شرکت ايساکو تامين قطعات يدکي با استفاده از توان توليد داخل را سرلوحه امور خود قرار داده و هر گونه خريد خارجي در حوزه هاي غير توليدي که امکان توليد آن در داخل کشور وجود دارد، ممنوع شده و سرپيچي از اين امر با تنبيه همراه خواهد بود.
وي با بيان اينکه سهم خريد خارجي نسبت به کل نياز در سال 90 معادل 37 درصد بوده افزود: در سال 91 سهم خريد خارجي به 23 درصد کاهش مي يابد که اين امر حرکت خوبي در جهت تعامل با توليد کننده هاي داخلي است.
مدير عامل ايساکو از توسعه بازار صادراتي در سال 91 خبر داد و عراق، بلاروس، روسيه، اوکراين، ونزوئلا، سنگال، الجزاير و تونس را بازارهاي صادراتي ايساکو برشمرد که عراق و روسيه مناسب ترين بازارهاي عرضه قطعات يدکي ايساکو هستند و بر اساس هدف گذاري سال جديد، حداقل 10 ميليون دلار قطعات يدکي به بازارهاي خارجي صادر خواهد شد.
ظهيري هدف گذاري امتياز ايساکو در زمينه رضايت مشتريان در سال 90 را 700 از هزار ذکر کرد که در آخرين ارزيابي از سوي شركت بازرسي و كيفيت استاندارد ايران به 708 ارتقا يافته و بالاترين امتياز در 40 سال فعاليت اين شرکت به شمار مي رود كه بالاترين امتياز در ميان خودروسازان داخلي مي باشد.
مدير عامل ايساکو تفويض اختيار به دفاتر منطقه اي و نمايندگي ها در زمينه کارشناسي رنگ و بدنه، تعويض موتور در زير پنج هزار کيلومتر کارکرد و تامين قطعات امداد ويژه را از مهم ترين حرکت هاي انجام شده در سال گذشته عنوان کرد و افزود: در نتيجه بازرسي هاي محسوس و نامحسوس از شبکه خدمات پس از فروش در سال گذشته، به دليل تخطي از استانداردهاي ايساکو در خدمت رساني به مشتريان، 194 نمايندگي تعليق و 69 نمايندگي لغو امتياز شدند که نسبت به عملکرد سال 89 به ترتيب 295 درصد و 165 درصد بهبود نشان مي دهد.
وي از رصد دايمي شبکه از نظر آموزش و تجهيزات خبر داد و گفت: متناسب با ارتقاي فني و تكنولوژي خودروها و ورود خودروهاي جديد، شبكه خدمات از آموزش هاي فني و تجهيزات بهره مند مي شوند.
مديرعامل ايساکو افزود: درسال گذشته ضمن ارايه 566 هزار و 832 نفرساعت آموزش فني به کارکنان شبکه، استاندارد 10015 براي آموزش فني در خصوص شايستگي دوره هاي آموزشي به دست آمد و 22 درصد رشد فروش و 24 درصد رشد تامين قطعات يدکي نسبت به سال 89 حاصل شد.
وي از تشکيل تيم بازرسي و نظارتي براي کنترل فرآيند فروش قطعات نيز خبر داد و گفت: تخلف هاي مشاهده شده با برخورد مواجه شده و در نتيجه اين کار 139 فروشگاه در سال گذشته لغو امتياز شد و 11 شبكه قاچاق و توزيع قطعات تقلبي شناسايي و در مراجع قضائي تحت تعقيب قرار گرفتند كه جا دارد از همكاري بسيار خوب ارگان هاي قضايي، امنيتي و انتظامي قدرداني شود.
ظهيري از مشتريان خواست تمامي اقلام مورد نياز را از فروشگاه هاي مجاز ايساکو تامين و تخلف ها را به شماره 09644 خبر دهند.
مدير عامل ايساکو افزود: در نتيجه اقدام فراگير براي رسيدگي به شکايت ها، زمان رسيدگي به شکايت های مشتريان 48 درصد نسبت به سال 89 کاهش يافت.
وي بهره برداري از مجهزترين سايت آموزش فني خدمات پس از فروش توسط ايساکو، کسب عالي ترين رتبه رضايتمندي مشتريان در طرح ملي سپاس و اجراي نظام مديريت کيفيت 9001 در بيش از 300 نمايندگي و اخد استانداردهاي 1002 و 1004 در رسيدگي به شكايات مشتريان، راه اندازي سيستم هاي نوبت دهي از طريق سيستم IKCRM را از جمله دستاوردهاي سال 90 اين شركت برشمرد و گفت: حركت در مسير ارتقاي رضايت مشتريان به عنوان يك اصل و تعهد و باور در سرلوحه فعاليت گروه صنعتي ايران خودرو قرار دارد.