کد خبر: ۱۵۲۲۰۲
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۹

متاسفانه دولت «بی‌خیالی» در پیش گرفته است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: داریوش قنبری سخنگوی فراکسیون خط امام (ره) (اصلاح طلبان) مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اعتدال ، با اشاره به اعلام شرکت گاز مبنی بر دریافت مجوز از دولت برای قطع گاز بدهکاران گفت: برخی مردم پول گاز را برای این پرداخت نمی کنند که هزینه های خانوارها خیلی افزایش یافته است و آن مبلغی که به عنوان یارانه نقدی به مردم پرداخت می شود کفاف هزینه های ناشی از هدفمندی یارانه ها را نمی کند و توان این را ندارند که این هزینه را پرداخت کنند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تورم خیلی سنگینی بر مردم تحمیل شده است ، قیمت ها چند برابر شده است و ارزش پول ملی ما فقط در طی سال 90 ، حدود 200 درصد کاهش یافته است ؛ همه اینها واقعیات اقتصادی جامعه است که نمی توان آن را منکر شد.

سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت قیمت حامل های انرژی را آنقدر افزایش داده است که مردم تحمل آن را ندارند و دیگر قدرت پرداخت هزینه های وارده از گرده آنها خارج است ؛ ما از ابتدا به دولت گفتیم که این شیوه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به بن بست می رسد و الان متاسفانه این اتفاق تا حدودی افتاده است.

قنبری گفت: دولت حال که باید در تلاش اصلاح این وضعیت و نحوه ی نادرست اجرای هدفمندی یارانه ها باشد ، متاسفانه بی خیالی را در پیش گرفته است.

وی با اشاره به اقدام دولت برای افزایش مبالغ یارانه گفت: با توجه به افزایش نرخ تورم باید میزان یارانه پرداختی بیشتر شود ، تا این مشکلات را تا حدی جبران کند؛ اما این افزایش یارانه ها به شرطی مشکلات را حل می کند که قیمت ها تثبیت شود ، زیرا اگر قرار باشد ده تا پانزده هزار تومان به یارانه نقدی مردم اضافه شود و از سوی دیگر 100 در 100 تورم افزایش یابد ، نه تنها اضافه یارانه نقدی مشکلی را حل نمی کند ، بلکه مشکل را اضافه تر هم می کند.

قنبری ادامه داد: هدف ما از اجرای هدفمندی یارانه ها این نبود که هزینه اجرای این طرح را دولت تقبل کند ، هدف ما این بود تا درآمدی دست مردم ، خصوصا دهک های پایین را بگیرد ، نه اینکه هزینه های اجرای این طرح هم بر آنها تحمیل شود ؛ مردم هر ماه دارند علاوه بر تورم تحمیل شده ، هزینه هدفمندی را هم بدهند.

وی افزود: مشکل قطع گاز از سوی دولت یک مشکل جمعی است و این مختص یک خانوار و دو خانوار نیست ؛ باید مشکل را جور دیگری حل کرد ، قطع گاز تنها به مشکلات مردم اضافه می کند ؛ نباید مردم را جریمه کرد و باید قیمت ها اصلاح شود تا مردم از پس هزینه ها بر بیایند.

قنبری در خاتمه گفت: وقتی بر اثر تورم شدید ، نقدینگی در دست مردم نیست ، از کجا پرداخت هزینه کنند؟ باید قیمت حامل ها و سوخت کاهش یابد تا مردم اینقدر برای پرداخت قبوض در فشار نباشند.

گفتنی است که در روزهای اخیر جواد اوجی مدیرعامل شرکت ملی گاز از صدور مجوز دولت برای قطع گاز مشترکین خصوصی، دولتی، صنایع و نیروگاه‌ها در صورت عدم پرداخت مطالبات خبر داد و گفت: تعرفه‌های گازبها برای فصول گرم سال از اول اردیبهشت ماه محاسبه و اعلام می‌شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین