کد خبر: ۱۵۲۲۹۷
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۱
ليگ قهرمانان آسيا

سه شنبه : پرسپوليس - الغرافه در تهران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هفته اول از دور برگشت رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا فردا با برگزاری 8 دیدار آغاز می‌شود تا تیم‌ها در چهارمین هفته مسابقات وارد فاز چالش جدیدی از رقابت شوند.

در حساس‌ترین رقابت فردآ پرسپولیس که همچنان روزهای پرفراز و نشیبی را در فوتبال ایران سپری می‌کند برای قطعی کردن صعود خود از گروه چهارم لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الغرافه قطر می‌رود.

سرخپوشان البته در آسیا برخلاف لیگ ایران تیمی باثبات نشان داده‌اند و هم در بازی‌های خانگی و هم در خارج از خانه موفق عمل کرده‌اند. در سوی مقابل الغرافه هفته پایانی لیگ قطر را با بردی پرگل مقابل السد، آخرین قهرمان لیگ قهرمانان آسیا جشن گرفت، هرچند که در پایان این رقابت‌ها رتبه نه چندان مناسب ششمی از آن دومین تیم پرافتخار فوتبال قطر شد.

پرسپولیس در بازی رفت با 3 گل مقابل میزبان قطری خود به برتری رسید تا ضمن کسب هر 3 امتیاز و حفظ صدرنشینی با 7 امتیاز شانس اول صعود از گروه چهارم لقب بگیرد. الغرافه نیز که از وجود فرهاد مجیدی، کاپیتان پیشین استقلال و چند لژیونر برزیلی و مراکشی دیگر در ترکیب خود بهره می‌برد در دور رفت با 2 تساوی و یک شکست و با کسب 2 امتیاز در رده سوم جدول قرار گرفت.


*تقابل علی کریمی و فرهاد مجیدی در دیدار رفت پرسپولیس و الغرافه قطر

دیدار فردا می‌تواند از جذابیت‌‌های زیادی نیز برخوردار باشد؛ از حضور پرشمار تماشاگران سرخ‌پوش که به قول علی پروین اگر تگرگ هم ببارد باید حضوری 120 هزار نفری و پرشمار در ورزشگاه آزادی داشته باشند گرفته تا نیاز دو تیم برای کسب هر 3 امتیاز. از دیگر نکات جذاب این مسابقه می‌توان به بازگشت فرهاد مجیدی به ورزشگاه آزادی اشاره کرد آن هم در حالی که سابقه گلزنی با پیراهن استقلال به حریف سرخ‌پوش را دارد.

پرسپولیس که تا پیش از این در هفته‌های چهارم مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در 2 دوره‌ای که حضور داشته مقابل حریفانش متحمل شکست‌های پرگلی شده قصد دارد با کسب یک پیروزی شیرین مقابل الغرافه ضمن شکست طلسم هفته چهارم، با 10 امتیاز صعودش به مرحله حذفی این رقابت‌ها و حضور در جمع 16 تیم برتر آسیا را قطعی کند.

پرسپولیس در 3 دیداری که در تاریخ این رقابت‌ها مقابل الغرافه تجربه کرده 2 برد و یک باخت را در کارنامه‌اش به ثبت رسانده است. یکی از این دو برد در فصل 2009 و با نتیجه 3 بر یک و با گل‌های ابراهیم توره، نیکبخت واحدی و مازیار زارع در ورزشگاه آزادی برای سرخ‌پوشان به دست آمد و پرسپولیسی‌ها که در هفته دوم لیگ قهرمانان امسال نیز در خانه بردی پرگل را در دومین روز سال جدید مقابل الشباب امارات جشن گرفتند در خانه به دنبال تکرار خاطرات شیرین در ورزشگاه آزادی هستند.


پرسپولیس در صورت برتری در دیدار فردا صعودش را به مرحله بعد قطعی می‌کند و باید در ادامه برای سرگروهی بجنگد. در دیگر دیدار این گروه الهلال عربستان در خانه از الشباب امارات پذیرایی می‌کند.
جدول گروه چهارم در پایان دور رفت:

1- پرسپولیس 7 امتیاز

2- الهلال عربستان، 3 امتیاز

3- الغرافه قطر، 2 امتیاز، تفاضل 3-

4- الشباب امارات، 2 امتیاز، تفاضل5-

گفتنی است، از گروه دوم این مسابقات العربی قطر که تا به حال در رقابت‌های امسال امتیازی را کسب نکرده همراه با هادی عقیلی در خانه از پاختاکور ازبکستان پذیرایی می‌کند.

*جدول رده‌بندی گروه دوم در پایان دور رفت رقابت‌ها:

1- الاتحاد عربستان، 9 امتیاز

2- بن‌یاس امارات، 4 امتیاز، تفاضل 1+

3- پاختاکور ازبکستان، 4 امتیاز، تفاضل 2-

4- العربی قطر، بدون امتیاز



فردا همچنین 4 دیدار در منطقه شرق آسیا طبق برنامه زیر از گروه‌های ششم و هشتم رقابت‌ها برگزار می‌شود:

گروه ششم:

توکیو ژاپن - بیجینگ گوان چین

بریسبن استرالیا - اولسان کره‌جنوبی

گروه هشتم:

چونبوک موتورز کره‌جنوبی - بوریام یونایتد تایلند

گوانگژو چین - کاشیوا ریسول ژاپن

به گزارش ورزش3،همچنین چهارشنبه در هفته چهارم تیم‌های فوتبال استقلال و سپاهان دو نماینده دیگر کشورمان در گروه اول و سوم این دیدارها در دو مسابقه حساس خارج از خانه به ترتیب به مصاف الجزیره امارات و لخویای قطر می‌روند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین