کد خبر: ۱۵۲۳۲۱
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۸

دعوای دو وزارت‌خانه برسر شیر و ماست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: از ابتدای سال 90 تاکنون قیمت شیر خام به صورت رسمی سه تا چهار بار دستخوش تغییر بوده است و به تبع آن نیز محصولات لبنی نیز بارها و بارها دچار افزایش قیمت شده‌اند. از اوایل سال 91 و زمانی که توپ سال تحویل به صدا در آمد معلوم نیست چه اتفاقی افتاد و چه برسر دامدار و کارخانه‌دار لبنیات افتاد که محصولات لبنی با 10 تا 20 درصد افزایش قیمت خودسرانه مواجه شده‌اند.

وقتی در خصوص دلایل این موضوع از کارشناسان سؤال می‌شود اعلام می‌کنند زمانی که در کارگروه کنترل بازار که در دولت برگزار می‌شود اعلام می‌کنیم که قیمت شیر افزایش پیدا کرده و یا اینکه شیر با کاهش تولید مواجه شده است متولیان تولید و تأمین شیر معتقدند که چنین اتفاقی رخ نداده است.

از طرفی برخی دیگر از کارشناسان نیز اعلام می‌کنند دامداری که نمی‌تواند شیر خود را بیش از یک روز نگه‌دارد لذا نمی‌تواند قیمت خود را به کارخانه‌دار تحمیل کند. لذا اگر چنین اتفاقی رخ داده است در پشت پرده بحثهایی صورت می‌گیرد که مردم در جریان آن نیستند.

به گزارش فارس،در حال حاضر قیمت شیر خام بر روی کاغذ 630 تومان اما به قیمت 700 تا 800 تومان به کارخانه‌دار فروخته می‌شود که نتیجه آن چیزی جزء افزایش خودسرانه قیمت محصولات لبنی نیست.

برخی کارشناسان نیز معتقدند وقتی متولی تولید و تأمین یک وزارتخانه خاص است باید متولی تنظیم بازار در آن کالای خاص هم همان وزارتخانه باشد تا چنین اختلاف‌نظر‌هایی به وجود نیاید تا در نهایت به ضرر مصرف‌کننده باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین