کد خبر: ۱۵۲۴۴۷
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۰

صادرات نفت عراق افزایش یافت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: میزان صادرات نفت عراق طی ماه آوریل از طریق بنادر جنوبی بیش از 190 هزار بشکه در روز افزایش داشته است .

بر اساس این گزارش میزان صادرات نفت عراق از طریق بنادر بصره ، خور الامایا و یک بندر جدید به طور متوسط به بیش از 2.11 میلیون بشکه در روز رسیده است . میزان صادرات نفت عراق از طریق بنادر جنوبی طی ماه گذشته به کمتر از 1.92 میلیون بشکه در روز رسیده بود .

بر این اساس به نظر می رسد عراق در سال 2012 میلادی بیشترین رشد ظرفیت صادرات نفت را در بین کشورهای جهان ثبت خواهد کرد . این گزارش حاکی است صنعت نفت عراق که طی دهه های گذشته با جنگ تحریم و اشغال روبرو بوده است اکنون برای افزایش ظرفیت تولید نفت و باز سازی زیر ساختهای صنعت نفت نیاز به جذب سرمایه گذاری های خارجی دارد .

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز،افزایش صادرات نفت عراق به این کشور این امکان را خواهد داد تا تولید خود را افزایش دهد . هم اکنون شرکتهای خارجی مثل بریتیش پترولیوم و انی در صنعت نفت عراق فعالیت می کنند . عراق سومین ذخایر بزرگ نفت جهان را در اختیار دارد . در این مدت میزان صادرات نفت عراق از طریق خط لوله کرکوک به بندر جیهان در ترکیه به بیش از 400 هزار بشکه در روز رسیده است . اگر این روند تا پایان آوریل ادامه یابد میزان صادرات عراق به بیش از 2.5 میلیون بشکه در روز خواهد رسید که این بالاترین میزان صادرات نفت این کشور از سال 2003 میلادی به شمار می رود .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین