کد خبر: ۱۵۲۵۰۸
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۱

نیروهای امیر منصور آریا در فوتبال

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس از نفوذ مختلس بزرگ اقتصادی در فدراسیون فوتبال گفت که سکوت این مجموعه، می تواند تاییدی بر این سخنان باشد و بر ابهامات بیفزاید.

پس از اتفاقاتی که چندی پیش در دیدار پرسپولیس برابر داماش گیلان روی داد و منجر به حکم عجیب کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شد، محمد رویانیان (مدیرعامل این باشگاه) به انتقادات تندی علیه فدراسیون و دست های پشت پرده در آن پرداخت.

او سخنانی گفت که موجب بهت بسیاری از دلسوزان و پاکان این رشته شد. مدیرعامل این باشگاه از دست های مربوط به امیرمنصور آریا، مفسد بزرگ اقتصادی و مافیای مربوط به آن در تصمیم های فدراسیون و فوتبال گفت. موضوعی که موجی از حیرت را در اهالی فوتبال موجب شد؛ اما اتفاقات به گونه ای رقم خورده که اینک این سوال بزرگ وجود دارد، ابزارها و مهره های این مفسد چه کسانی هستند؟ نقش این باند در فوتبال و ورزش کشور مانند آریا در اقتصاد بوده است؟ این افراد، در گذشته نیز فعال بوده اند و این یعنی، فسادی شبکه مند در این رشته که می تواند تاریخی ابهام آلود را منجر شود. و ... این پرسش های را چه کسی پاسخ خواهد داد؟

× وقتی دبیرکل همه کاره می شود!
مروری بر صحبت های محمد رویانیان می تواند کمک زیادی به این موضوع کند: "شاید ردپای منصور آریا در هر دو جا باشد؛ اما در آن پرونده آنقدر با طمانینه و در این پرونده یک شبه رای صادر می‌شود؛ آن هم چه رایی."
البته، نقطه عطف سخنان مدیرعامل سرخ ها در ادامه بود که عنوان داشت: "ما کنار نمی‌آییم و کفاشیان هم باید رسالت خود را انجام دهد. او هم اشتباهات داوری را تایید کرده بود و مثل این است که یک پلیس کنار یک دزد ایستاده و بگوید او را بگیرید. اگر همچنان مثل 4 سال گذشته دبیر کل تصمیم بگیرد و همه چیز در اختیار وی باشد، تا ته کار همین می‌شود و این موضوع یعنی هیچ. اگر کفاشیان اختیار را در دست افرادی که تصمیمات آنچنانی می‌گیرند، بدهد، مطمئنا چیزی درست نمی‌شود."
محمد رویانیان اینگونه از نقش احتمالی امیرمنصور آریا می گوید و البته، از نقش دبیرکل فدراسیون که همواره از حضور پنهان وی در تصمیمات گفته می شود. کم نبودند کسانی که کفاشیان را در چهار سال گذشته بی تاثیر دانسته و همه اقدامات را به وی مربوط می دانستند، مانند انتصابات تیم های پایه و ...

× وقتی صدای عابدینی در می آید!
چند روز گذشته بود که ناگهان امیر عابدینی، مدیر باشگاه امیر منصور آریا به سخن می آید. وی عنوان می کند: "اینکه صحبت از توطئه و دسیسه می‌کنند، درست نیست. نمی‌خواهم اسم آن آقا را بیاورم که در پرسپولیس است؛ اما او از فوتبال چه می‌داند؟ منظورم رویانیان نیست چرا که حرف‌های او بهتر بود. چرا چنین مسائلی را می‌گویند؟"
عابدینی در حالی این سخنان را مطرح می کند که تشریح نمی کند کدام بخش صحبت های رویانیان بهتر بوده است. در حقیقت، از این جملات چنین استنباط می شود که وی نیز مهر تاییدی بر سخنان مدیرعامل سرخ ها درباره رد پای آریا در تصمیمات فدراسیون فوتبال و نقش نبی (دبیر فدراسیون) در این مجموعه می زند. البته، نباید از یاد برد که امیر عابدینی و مهدی محمدنبی، دوستان گرمابه و گلستان یکدیگرند!
در این بین، این ابهام نیز مطرح است که چرا این باشگاه با وجود مصادره اموال آریا، همچنان فعال است و واگذار نشده است. چرا عابدینی این باشگاه را که متعلق به مفسد بزرگ بود، واگذار نمی کند؟ از سویی، برخی ابهامات نیز درباره گذشته این باشگاه وجود دارد که همچنان بی پاسخ باقی مانده و در فرصتی دیگر، می توان به آن پرداخت.

× رابط مفسد بزرگ و فدراسیون کیست؟
این سخنان در حالی مطرح شده و چند روزی از انتشار آن گذشته که فدراسیون فوتبال که زیر تیغ اتهام اثرپذیری از مفسد بزرگ اقتصادی است، سکوت کرد. اکنون، این پرسش مطرح است که این سکوت را باید چگونه تفسیر کرد. چرا علی کفاشیان حاضر به اعلام نظر و نشان دادن واکنش به این سخنان نشده است؟ در قبال چنین اتهام بزرگی، انفعال و سکوت فوتبالی ها را چگونه می توان تفسیر کرد؟ آیا مردم حق ندارند با تداوم بی جوابی در قبال موارد مطرح شده از سوی میران آبی ها، خود به نتیجه گیری بپردازند؟
امیر عابدینی که مدیر باشگاه امیرمنصور آریا در ورزش بوده، در این باره سکوت کرده و بر این شائبه ها می افزاید؟ در این بین، با توجه به موارد مطرح شده، رابطه وی با نبی، تاثیری در این مسائل روی داده داشته است؟ این دو رفیق، اکنون زیر تیغ تند مواردی هستند که گفت و گوی اخیر مدیر داماش، بر آن دامن زده است. 

به گزارش مشرق،از سوی دیگر، با توجه به صحبت های مطرح شده از سوی رویانیان، این قضیه را نمی توان صرفا مربوط به روزهای اخیر دانست؛ بلکه ریشه در گذشته داشته که باز کردن این موضوع، نیاز به شکست سکوت فدراسیون فوتبال و باشگاه داماش گیلان دارد. او از چهار سال گذشته و نقش نبی می گوید و ... در چنین فضایی است که تداوم سکوت، موجب می شود تا ذهن جستجوگر به رمزگشایی از بسیاری از ابهامات این رشته و اتفاقات سال های اخیر بپردازد. به راستی، فوتبال ایران با مدیریت علی کفاشیان، چه راهی را طی کرده و چه مسیری را پیش رو دارد؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین