کد خبر: ۱۵۲۶۸۲
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۶

مرگ توله پلنگ يك ساله به علت مارگزيدگي

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهندس سيد حسين آقاميري اظهار داشت: يگان حفاظت محيط زيست شهرستان زاوه در گشت‌هاي مستمر روزانه در ارتفاعات منطقه با همراهي مردم محلي حوزه مورد نظر، لاشه توله پلنگي با عمر تقريبي يک سال را مشاهده کردند.

وي ادامه داد: بررسي‎هاي اوليه کارشناسي با توجه به وجود برآمدگي غيرمتعارف در ناحيه گردن پلنگ که آثار نيش مار در آن کاملا قابل مشاهده بود احتمال اين نظريه را که حيوان بر اثر گزيدگي مار تلف شده قوت بخشيد.

آقاميري با بيان اينكه در خرداد ماه سال 90 نيز يك پلنگ مادر به همراه دو توله مشاهده شده بود، ابراز داشت: جسد اين قلاده پلنگ يك ساله گواهي از مطلوبيت شرايط طبيعي منطقه براي زاد و ولد اين گونه با ارزش در چرخه حيات طبيعي دارد و مشاهده سه قلاده پلنگ در طول دو ماهه گذشته در اين حوزه نيز شاهدي بر وجود پلنگ به عنوان راس هرم غذايي در منطقه تيراندازي ممنوع بزماي در حوزه شهرستان زاوه است.

وي خاطرنشان كرد: در بارندگي‌هاي اخير در فروردين ماه سال 91 ماموران يگان حفاظت محيط زيست اين شهرستان موفق به نجات دو قلاده توله گربه وحشي شدند.

به گزارش ايسنا، مديركل حفاظت محيط زيست خراسان رضوي اضافه كرد: اين توله‌ها كه بر اثر آب گرفتگي لانه و تخريب آن توسط باران مستاصل و در شرف مرگ قرار داشتند توسط مامورن حفاظت محيط زيست به محل مناسب منتقل شدند. در طول مسير انتقال، مادر توله‎ها ديگر همراه حافظان محيط زيست بود كه توله‌ها پس از رها سازي به همراهي مادر صحنه را ترك كردند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین