کد خبر: ۱۵۲۷۰
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۸۴ - ۱۷:۲۳

تنها راه ما گفتگوی منطقی است نه درگیری

آفتاب‌‌نیوز : فلاحت پیشه گفت: من معتقدم در شرایط فعلی آنچه از دولتمردان ما انتظار می رود برخورد منطقی و عقلایی و توأم با مصلحت کشور با کشورهای اروپایی است و نه برخورد احساسی.
 
وی اضافه کرد: در چنین زمانی باید به گونه ای عمل کنیم که مدیریت اوضاع را به دست بگیریم نه اینکه دچار یکسری امواج زودهنگام احساسی باشیم و منطق قانونی مان را برای پیشبرد کارها از دست بدهیم. 

نماینده اسلام آباد افزود: مخالفین و بعضا دشمنان ما از ادله لازم برای برخورد با ایران برخوردار نیستند و فقط با کاربرد قدرت در پیشبرد خواسته های خود عمل می کنند. 

فلاحت پیشه درگیری سیاسی با اروپایی ها را عملی غلط دانست و در این خصوص اظهار کرد: ما نباید در این میدان وارد درگیری سیاسی بشویم و در غیر این صورت از حداقل امکانی هم که در اختیارمان است محروم خواهیم شد. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در توضیح این مطلب افزود: در طول این مدت بحث اخراج سفیر انگلیس و برخوردهای سیاسی مطرح شده بود که من معتقدم به رغم اینکه سفیر انگلیس در تهران پیش از آنکه در مسیر تعامل قرار بگیرد، مانند دولت مطبوعش و با سوءنیت رفتار می کند، ولی ما با اخراج وی در واقع همان کاری را انجام می دهیم که انگلیسی ها می خواهند. 

وی با تأکید بر توجه داشتن به تاثیر دوازده کشوری که حاضر نشدند همسو با مخالفین ایران قرار بگیرند و در برابر پیش نویس قطعنامه اول نیز مقاومت کردند گفت: این نشان می دهد که ما می توانیم از آن نیرو استفاده کنیم.
 
فلاحت پیشه در خصوص قهر با دولت های دیگر اظهار کرد: ما تجربه خوبی از قهر با کشورهای دیگر نداریم و اینکار باعث موفقیت بیشتر دشمنان ما می شود. 

وی سازمان های بین المللی را واقعیت های دنیای امروز خواند و در این رابطه گفت: حتی اگر این سازمان ها به حق هم نباشند واقعیت های دنیای امروزند و اگر ما از این سازمان ها دور باشیم، تا حد زیادی در عرصه بین المللی تنها خواهیم ماند. 

نماینده اسلام آباد اضافه کرد: انتظار ما از کسانی که مسؤول مذاکره از سوی ایران هستند این است که مذاکرات را در مسیر دیپلماتیک پی بگیرند و کمتر به شعار روی بیاورند و در قسمت چرخه سوخت هسته ای خواسته های خودشان را پیش ببرند. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: واقعیت این است که آمریکایی ها و اروپایی ها در دنیا و خصوصا در خاورمیانه مشکلات زیادی دارند که نفس وجود ایران باعث شده خیلی از این مشکلات دامنگیر آنها نشود و آنها هم می دانند که نباید ایران را بیش از حد عصبانی کنند. 

فلاحت پیشه در پایان گفت: ما فقط باید زمان را بخریم و با یک بازی سیاسی خوب و برگرفته از منطق دیپلماتیک تهدید را از خود دور کنیم و توجه داشته باشیم که کشورهایی که امروز بر علیه ایران با یکدیگر تبانی می کنند از پتانسیل خوبی برای دشمنی و مخالفت با یکدیگر برخوردارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین