کد خبر: ۱۵۲۷۲۱
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۴

حمله وحوش به روستاييان گلستان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: كمبود طعمه و شكار بي‌رويه در بالادست سبب شد تا برخي وحوش از جمله پلنگ در ماه‌هاي اخير براي تامين آذوقه به مناطق پايين‌دست استان گلستان مهاجرت كنند كه اين امر سبب نگراني روستاييان و حاشيه‌نشينان جنگل‌ها شده است. 

حمله پلنگ در ماه‌هاي اخير قرباني‌هاي زيادي در استان گلستان بر جا گذاشت كه از جمله آن مي‌توان به زخمي شدن جوان گرگاني در اسفندماه سال قبل اشاره كرد. همچنين حمله پلنگ به يك دامداري در هفته جاري در مينودشت سبب شد تا به دامداران و روستاييان منطقه خسارت وارد شود.

در حالي كه حمله جانوران وحشي در ماه‌هاي اخير سبب ايجاد نگراني‌هايي براي مردم و روستاييان منطقه شده است، اما متوليان امر، كمبود طعمه در بالادست و شكار را سبب مهاجرت جانوران و وحوش به پايين دست عنوان مي‌كنند.

معاون محيط زيست طبيعي اداره كل حفاظت محيط زيست گلستان در اين زمينه به مهر گفت: وقتي طعمه در بالادست كم مي‌شود اين عامل سبب مهاجرت برخي وحوش از جمله پلنگ براي تامين غذا به پايين‌دست مي‌شود.

نعمت‌الله مهاجر افزود: در عين حال، گرماي هوا در ماه جاري و همچنين سرماي زمستان سبب شد تا تامين غذاي وحوش در بالادست با مشكل مواجه شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین