کد خبر: ۱۵۲۷۸۷
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۹

وزیرنفت جزییات تعاملات نفتی ایران با اروپا تشریح کرد؛ صادرات قطع نشده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر نفت امروز در جمع خبرنگاران حاضر شد و به تشریح شرایط فعلی فروش نفت ایران در جهان و بالاخص در اروپا پرداخت.
براساس اظهارات رستم قاسمی درحال حاضرایران تنها به دو کشور انگلیس و فرانسه نفت نمی فروشد و البته فروش نفت تا اطلاع ثانوی به شرکت شل متوقف شده است. 

وی در عین حال به وجود مشکلات مالی در این راه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر مشکلی در عرضه نفت به مشتریان نداریم و اکثر کشورهای اروپایی قرارداد نفتی خود را با ایران تمدید کرده اند اما احتمال ایجاد مشکلات مالی وجود دارد.
وی در مورد ادامه روند قطع صادرات نفت ایران به کشورهای اتحادیه اروپا نیز تصریح کرد: ‌منتظر خبرهایی در آینده هستیم و برخورد اروپا با ایران در ادامه روند صادرات بسیار تعیین کننده است. 

قاسمی با تاکید قطع فروش نفت به شرکت شل در این مورد توضیح داد: به دلیل بدهی‌هایی که این شرکت داشته است در حال حاضر روند فروش نفت به این شرکت متوقف شده البته این شرکت در تلاش است که بدهی خود را پرداخت کند. 

به گزارش خبرآنلاین، شرکت انگلیسی- هلندی شل یکی از بزرگترین خریداران نفت خام ایران است به طوری که تا پیش از افزایش تحریمها به طور متوسط روزانه بین 150 تا 200 هزار بشکه نفت ایران به این شرکت چند ملیتی فروخته شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین