کد خبر: ۱۵۲۸۲۶
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۴

احمدی‌نژاد: با تلاش مشایی عزیز و بقایی سفرها در ایران زیاد شد

برخی نوروز را طاغوتی می‌دانند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: صبح امروز مراسمی برای تجلیل از خادمان ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی برگزار شد که محمود احمدی‌نژاد هم در آن شرکت کرد. 

خبرآنلاین نوشت: محمود احمدی نژاد در این مراسم گفت: "در همین گذشته نزدیک یعنی 40 تا 50 سال پیش که سفرها بسیار محدود بود، بسیاری از مردم کشور با یکدیگر آشنایی نداشتند و حتی با هم دشمن بودند. سفر تمام ظرفیت‌های کشور را فعال می‌کند به طوری که در چند سال اخیر، در جاهایی که مهاجرفرست بودند، با تلاش و پیگیری آقای مشایی عزیز و همچنین بقایی و سایر مسوولان، سفر سبب تغییراتی در زندگی مردم شد." 

رئیس‌جمهور خطاب به حاضران گفت: کاری که شما در نوروز می‌کنید، الهی است و نمی‌توان ارزش آن را بیان کرد. زیباترین نوروز را شما چشیده‌اید. قدر توفیق الهی را بدانید، اما بعضی‌ها با این حرف‌ها مخالفند و می‌گویند بنزین مصرف می‌شود، ادارات تعطیل می‌شود و... در حالی که این‌ها پس‌مانده اندیشه سرمایه‌داری را برای ما بلغور می‌کند و در این اندیشه، همه کارگران برای عده‌ای سرمایه‌دار بی‌فرهنگ کار می‌کنند. در حالی که تولید برای خدمت به انسان و انسانیت است. آن‌ها متوجه نیستند، خیال می‌کنند مسافرت جزو کار نیست در حالی که یکی از زیباترین کارهای فرهنگی در ایران عزیز، مسافرت است. 

احمدی‌نژاد به کاهش ساعت کار در ماه رمضان اشاره کرده و گفت: وقتی گفته می‌شود در ماه رمضان یک ساعت دیرتر سرکار روند، افکار معیوبی به طور دیگر برخورد می‌کنند. در حالی که باید توجه داشت انسان‌های کمال‌یافته پشتوانه عزت و آرامش کشور هستند. در زمان عید فطر می‌گوییم یک روز اضافه شود، صدای برخی بلند می‌شود، حال این‌که خودشان 15 روز 15 روز و یک ماه یک ماه سفر می‌کنند." 

او گفت: "هوشمندانه‌ترین تصمیمات تاریخی را ملت ایران گرفته است. بعضی‌ها وقتی اسم ایران را می‌آورید، انگار یک چیزیشان می‌شود. بعضی‌ها فکر می‌کنند نوروز طاغوتی است در حالی که طاغوتیان به نوروز ضربه زده‌اند. نوروز را خدا داده و همه نوروز زیبایی، پاکی و اجرای دستورات پیامبر از جمله صله رحم، اهدای هدیه و... است." 

فارس همچنین گزارش داده است که در شروع این مراسم گروه هم خوانی زنان پیش چشم رییس جمهور برنامه اجرا کردند.

153 میلیون سفر در نوروز
منوچهر جهانیان، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در این مراسم گفت: "در کمتر از 18 روز بر اساس آمار رسمی، 153 میلیون سفر و بیش از 250 میلیون اقامت نوروزی در سطح کشور صورت گرفت که حاکی از 25درصد رشد است." 

به گفته او 3 هزار و 300 میلیارد تومان گردش مالی در کمتر از 18 روز صورت گرفت و 10 میلیون شغل موقت در این ایام ایجاد شد: "10.6 درصد از مسافران نوروزی امسال برای اولین‌بار به سفر می‌رفتند 7/36 درصد هر سال به سفر می‌رفتند؛ بیش از 39 درصد برخی از سال‌ها به سفر می‌رفتند؛‌ بیش از 38 درصد برای چندمین‌بار به یک مقصد می‌رفتند؛ بیش از 33 درصد برای اولین‌بار به یک مقصد جدید می‌رفتند؛ بیش از 17 درصد بیش از یک‌ بار سفر خارجی داشتند؛ بیش از 20 درصد یک‌ بار سفر خارجی داشتند؛ بیش از 69 درصد تاکنون سفر خارجی نداشته‌اند؛ بیش از 6 درصد با تورهای برنامه‌ریزی‌شده گروهی به سفر رفتند؛ بیش از 23 درصد بدون هماهنگی و برنامه‌ریزی و رزرو به سفر رفتند و بیش از 69 درصد نیز بدون تور و شخصی به سفر رفتند."

آمادگی برای پذیرفتن 7.5 میلیون گردشگر خارجی
در این مراسم همچنین سید حسن موسوی، رئیس سازمان میراث ‌فرهنگی و گردشگری از آمادگی زیرساخت‌های کشور برای جذب 7 و نیم میلیون گردشگر خارجی و رشد 150 درصدی در این حوزه خبر داد. 

او گفت: "ما با توجه به رهنمودها و منویات مقام معظم رهبری و این که امسال را سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام‌گذاری کردند خود را برای ورود 7 و نیم میلیون گردشگر در سال 91 آماده می‌کنیم و امیدواریم با افزایش کیفیت در خدمات گردشگری این رقم در سال 92 به 14 میلیون برسد."
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین