کد خبر: ۱۵۲۸۳۰
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۷

مسکو سفیر ایران را احضار کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روسیه هنوز در مورد دلایل بازداشت دو شهروند روسیه در تهران از طرف ایرانی توضیحات دریافت نکرده و در رابطه با این رویداد به سفیر ایران اعتراض شده است. این مطلب در اطلاعیه وزارت خارجه روسیه گفته شده است.

خبرگزاری روسی «ریا نووستی» نوشت: عده ای از کارمندان شرکت "زر کوه"، شرکت مختلط قزاقستان و ایران و از جمله "کایسین" و "روماننکو" دو تبعه روسیه روز 5 آوریل در تهران بازداشت شدند.

سفارت روسیه در ایران به همراه سفارت قزاقستان تدابیر فوری را در جهت مشخص کردن محل اقامت بازداشت شدگان و معلوم کردن علت بازداشت آنها و نیز برای سازماندهی دیدار آنها با نمایندگان کنسولگری اتخاذ نمودند و اتباع روسیه روز 15 آوریل آزاد شدند.

به بازداشت شدگان اتهامات مشخصی اقامه نشده و هم چنین دلیل بازداشت آنها ذکر نگردیده است. سخنگوی سفارت روسیه دیرتر گفت حال شهروندان روسیه پس از آزادی رضایت بخش نیست.

وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد "ایگور مارگولوف" معاون وزیر خارجه روز چهارشنبه در رابطه با بازداشت شهروندان روسیه بدون توضیح دلایل به سید "محمود رضا سجادی" سفیر ایران در روسیه اعتراض کرد.

به گزارش تابناک، در سند منتشره گفته می شود: "شهروندان روسیه در حال حاضر آزاد شده اند اما با این وجود مقامات ایران اسناد و اشیای شخصی آنها را در نزد خود نگه داشته اند. ایگور مارکولوف اعلام کرد ما امیدوار دریافت توضیحات قانع کننده طرف ایرانی درباره این رویداد و جلوگیر از تکرار چنین اوضاعی در آینده هستیم"
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین