کد خبر: ۱۵۲۹۰۴
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۵
به دليل عمليات سنگ‌فرش خيابان ناصر خسرو؛

كودكان در نيمه شب به‌جای كاميون بار حمل می‌كنند

اين كودكان غالباً در خدمت اقتصاد زيرزمينی هستند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: يك فعال حقوق كودكان كار اعلام كرد: به دليل سنگ‌فرش كردن خيابان ناصرخسرو تهران، امكان استفاده از وسيله نقليه براي حمل بار مقدور نيست و كسبه از نيمه شب تا صبح از كودكان براي خالي كردن بار ماشين‌ها و حمل آن تا بازار استفاده مي‌كنند.

"طاهره پژوهش" عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از حقوق کودک در اين‌باره به خبرنگار ايلنا گفت: تعدادي از اين كودكان به دليل بي‌سرپرست بودن در انبار مغازه‌هاي اطراف بازار مي‌خوابند و چون آموزش خاصی در زمینه بهداشت به آنها داده نشده است، بيشتر در معرض انواع بیماریها و سوء تغذیه قرار مي‌گيرند.

سرپرست خانه كودك ناصرخسرو درباره ساير مشاغلي كه به عهده اين كودكان گذاشته مي‌شود گفت: اين كودكان در كارگاه‌هايي كار مي‌كنند كه از نظارت قانون به دورند و غالبا در خدمت اقتصاد زيرزميني هستند.

پژوهش با اشاره به اينكه غالب اين كودكان به اجبار تامين معيشت خانواده، از تحصيل محروم هستند، درباره فعاليت‌هاي آموزشي خانه كودك ناصرخسرو توضيح داد: آموزش این کودکان ترکیبی از آموزش‌های خلاق و کتابهای درسی آموزش و پرورش است که در هر یکسال دو پایه درسی را آموزش مي‌بينند.

اين فعال حقوق كودكان كار با اشاره به اينكه كودكان افغان هم تحت حمايت اين نهاد غير دولتي هستند، افزود: طبق کنوانسیون حقوق کودک، كودكان مستقل از رنگ و نژاد و مذهب و ملیت هستند و از جانب اين نهاد مليت كودكان تاثيري در ارائه خدمات به آنها ندارد.

پژوهش در پایان اظهار کرد: از دولت خواستاریم با حمايت از خانواده‌های این کودکان، حقوقی را بطور ماهیانه برای آنها در نظر داشته باشد و به آموزش سراسري اين کودکان بپردازد تا در آینده به صورت اصولي بتوانند معیشت خانوادهایشان را تامين كنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین