کد خبر: ۱۵۲۹۹۹
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۷

دعوای خیابانی ۶ کیلو طلا را لو داد!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه جام‌جم نوشت:

3 عضو باندی که مسلحانه از یک طلافـروشی در مشهد 6 کیلو طلا دزدیده بودند، پس از 9 سال فرار روز پنجشنبه دستگیر شدند.

این افراد عضو باند 4 نفره مردان نقابدار و مسلحی بودند که شامگاه 23 تیر 82 به مرد طلافروشی که در حال جمع کردن طلاها و بستن مغازه بودحمله کرده بودند. آنها با تهدید از طلافروش خواستند، طلاهای موجود در مغازه را درون ساک ریخته و به آنها تحویل دهد. در این هنگام مرد طلافروش قصد به صدا در آوردن زنگ خطر را داشت که سارقان چند تیر هوایی شلیک کردند. آنها سپس با کتک زدن طلافروش، او را در مغازه زندانی کردند و پس از شکستن ویترین طلافروشی، طلاهای موجود در آنجا را که حدود 6 کیلوگرم بود، به یغما بردند. سارقان مسلح در حال فرار بودند که همسایه‌ها با مشاهده آنها خواستند راهشان را سد کنند، اما دزدان با تیر‌اندازی هوایی و ایجاد رعب و وحشت مانع ادامه تعقیب آنها شده و با خودرو از محل گریختند.

دعوای خیابانی اراذل، سارقان را لو داد

در پی این سرقت مسلحانه، پرونده‌ای تشکیل و تحقیقات کارآگاهان اداره آگاهی مشهد برای دستگیری 4 دزد مسلح آغاز شد، اما با وجود جستجوی گسترده ماموران برای دستگیری متهمان، تلاش‌ها همچنان بی‌نتیجه بود تا این که روز‌های پایانی هفته گذشته ماموران با دریافت گزارشی باخبر شدند 2 گروه از اراذل و اوباش در یکی از محله‌های جنوبی شهر با هم درگیر شده و پس از تیراندازی هوایی و ایجاد رعب و وحشت، از محل حادثه گریخته‌اند. با کسب این خبر، ماموران با حضور در محل حادثه و تحقیق از همسایه‌ها متوجه شدند 2 نفر از اراذل و اوباش سابقه‌دار، نظم محله را به هم زده و با تخریب شیشه‌های چند مغازه متواری شده‌اند. با اطلاعات به دست آمده از شاهدان حادثه، ماموران هویت 2 نفر از متهمان فراری را شناسایی و آنها را در خانه‌ای در جنوب شهر دستگیر کردند. از مخفیگاه متهمان یک قبضه سلاح نیز کشف و ضبط شد. متهمان با انتقال به پلیس آگاهی مشهد در بازجویی گفتند به خاطر اختلاف با یک گروه از اراذل و اوباش، با آنها درگیر شده‌اند.

سلاح مکشوفه متهمان در دزدی استفاده شده بود

در حالی که تحقیق از متهمان ادامه داشت، در بررسی‌های پلیسی معلوم شد سلاحی که آنها در درگیری خیابانی از آن استفاده کرده‌اند، با سلاحی که دزدان نقابدار 9 سال پیش در جریان سرقت از طلافروشی به کار گرفته بودند، مطابقت دارد. با مشخص شدن این موضوع، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد.

اعتراف به سرقت مسلحانه

این بار 2 متهم سابقه‌دار در بازجویی اعتراف کردند با همدستی 2 نفر دیگر که یکی از آنها حسن نام داشت و سرکرده باند بود، در سرقت مسلحانه طلافــــروشی شرکت داشته‌اند. در پی اعتراف متهمان، مخفیگاه سرکرده باند (حسن) در منطقه گلبهار مشهد شناسایی و وی 2 روز پیش دستگیر شد. متهم با انتقال به پلیس آگاهی در مواجهه حضوری با همدستانش، بناچار به جرم خود اعتراف کرد و گفت: به دنبال آزادی از زندان از دوستان سابقم خواستم در سرقت از طلافروشی با من همکاری کنند. آنها نیز پس از مشاهده نقشه سرقت، قول همکاری دادند.

وی درباره شیوه سرقت از طلافروشی افزود: چند روزی مغازه را زیر نظر گرفتیم و شب حادثه با زدن نقاب به چهره‌هایمان دقایقی پیش از آن‌که طلافروش مغازه‌اش را ببندد، وارد آنجا شده و 6 کیلو طلا دزدیدیم. هنگام فرار، چند تیر هوایی شلیک کردیم که یکی از آنها به اشتباه به یکی از همدستانم اصابت و او را زخمی کرد. بلافاصله او را درون خودرو انداخته و با ساک پر از طلا متواری شدیم. همدستمان پس از مدتی بهبود یافت و طلاهای دزدی را میان یکدیگر تقسیم کردیم.

بنابراین گزارش، متهمان با قرار قانونی در حالی روانه زندان شده‌اند که تحقیقات تکمیلی برای دستگیری دیگر عضو فراری باند و کشف طلاهای دزدی ادامه دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین