کد خبر: ۱۵۳۱۷۹
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۰

به اختيار خودتان بيمه شويد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اگر جزو آن افرادي هستيد كه پيش از اين در جايي شاغل بوده و براي زمان بازنشستگي خود مدت‌ها حق بيمه پرداخته‌ايد اما اكنون از استخدام كارفرما خارج شده‌ايد، خوب است بدانيد كه هنوز هم مي‌توانيد از مزاياي پرداخت بيمه سنوات گذشته خود استفاده كنيد و از اين پس خودتان، كارفرماي خودتان شويد.

* تمام كساني كه حداقل 10 سال سابقه پرداخت حق بيمه دارند، مي‌توانند بدون رعايت شرط سني تقاضاي بيمه اختياري كنند.

* مبناي پرداخت حق بيمه اين افراد معادل ميانگين آخرين 360 روز قبل از ثبت تقاضاي بيمه است، به شرطي كه آن مبلغ از حداقل دستمزد مصوبه شوراي عالي كار هنگام تقاضا كمتر نباشد.

* براي افرادي با سابقه كمتر، مبنا به انتخاب متقاضي بين حداقل و حداكثر دستمزد تصويب شده خواهد بود.

* با مراجعه به يكي از شعبات بيمه تأمين اجتماعي، ابتدا بپرسيد آيا مشاوري در آن شعبه هست كه بيشتر در اين زمينه راهنمايي‌تان كند؟

* برگه درخواست بيمه به طور اختياري را دريافت كنيد و آن را پس از تكميل فرم، همراه با يك قطعه عكس و دفترچه بيمه خود به شعبه مربوطه تحويل دهيد تا ثبت شود.

* سازمان تامين اجتماعي طي حداكثر دو ماه بايد جواب درخواست شما را كتبا به شما اعلام كند.

* از تاريخ اعلام، حداكثر 20 روز فرصت داريد براي انعقاد قرارداد به شعبه‌اي كه تقاضاي خود را از آن‌جا ارائه داده‌ايد، مراجعه و با امضاي قرارداد حق بيمه مورد نظر را ماهانه پرداخت كنيد. روند بيمه پيشين شما از تاريخ ثبت در شعبه ادامه خواهد يافت.

* يادتان باشد: سعي كنيد وقفه‌اي بين پرداخت حق بيمه‌تان پديد نيايد.

* حق بيمه را بايد هر ماه و حداكثر تا آخرين روز دو ماه بعد پرداخت كنيد وگرنه قراردادتان از تاريخ عدم پرداخت حق بيمه لغو خواهد شد و در صورت موافقت سازمان تامين اجتماعي، براي ادامه آن بايد تقاضاي جديد ارائه دهيد.

* سهم حق بيمه متقاضي بيمه اختياري، براي استفاده از تعهدات براي بيمه بازنشستگي، فوت و ازكارافتادگي مجموعا 26درصد است.

به گزارش جام جم آنلاين،تعهدات كوتاه مدتي مثل غرامت دستمزد، كمك‌بارداري و كمك ‌ازدواج در اين نوع بيمه، مورد تعهد تامين اجتماعي نيست.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین