کد خبر: ۱۵۳۲۴۶
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۱

نیکزاد راهسازی را‌‌ رها کرده و مشغول شهرسازی است!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدقسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) در تذکری آیین نامه‌ای‌، ضمن خطاب قرار دادن وزارت کشور و نیروهای انتظامی و امنیتی، اظهار داشت: عده‌ای اوباش شرور و بی‌هویت امنیت روحی و روانی بوکان را بر هم زدند ولی هیچکس با این افراد برخورد نمی‌کند.

وی با طرح این سؤال که چرا کسی خود را مسئول این موضوع نمی‌داند، گفت: وقتی به مسئولان مراجعه می‌کنیم موضوع را به شخص دیگری ارجاع می‌دهند؛ اگر فردی مشکل سیاسی داشته باشد، به خوبی به موضوع او در کشور رسیدگی می‌شود اما در موارد این چنینی به موضوع رسیدگی نمی‌شود در حالی که این افراد شرور آبروی خانواده‌ها را هدف قرار دادند و فرزندان مردم را منحرف می‌کنند.

عثمانی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: در آخرین اتفاق، یک دختر دبیرستانی را این افراد اوباش به طرز مشکوکی ربوده‌اند و پس از ۹ روز جسد او در کنار رودخانه پیدا شده‌ است.

وی با باین اینکه چنین مسئله‌ای دور از شأن ماست، گفت: از مسئولان کشور می‌خواهم که بازرسان ویژه‌ای در بررسی این مسئله تعیین کند.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: گویا کسی جرأت نمی‌کند با این افراد برخورد جدی داشته باشد.

عثمانی در خاتمه گفت: بنده این موضوع را تسلیت می‌گویم و از مردم می‌خواهم که صبور باشند و اجازه دهند بنده این موضوع را پیگیری کنم.

در ادامه صدر در پاسخ به این تذکر نماینده بوکان، از دستگاه‌های امنیتی و قضایی کشور درخواست کرد که اقدام عاجلی برای رسیدگی به این موضوع داشته باشند.

در ادامه این جلسه، اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر در خانه ملت در تذکری ضمن خطاب قرار دادن وزیر راه و شهرسازی گفت: از زمانی که آقای نیکزاد وزیر راه و شهرسازی شدند، کماکان به شهرسازی مشغولند مانند افتتاح مسکن مهر در جای جای کشور در حالیکه باید به این سؤال پاسخ داده شود که پس راهسازی کجا رفته است؟!

وی افزود: گویا آقای وزیر راهسازی را‌‌ رها کرده و این مسئله موجب سوء استفاده برخی افراد شده است.

نماینده رودسر در خانه ملت در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: گویا منتخبین جدید با نمایندگان دولت و برخی فرماندران طرح پروژه‌ها حضور یافتند که این مسئله جای تاسف است و باید معاونت پارلمانی این موضوع را مورد رسیدگی قرار دهد.

وی در بیان تذکر خود ضمن خطاب قرار دادن وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۹ ماه است که مطالبات چایکاران پرداخت نشده و این مسئله به سوژه رسانه‌های استان گیلان تبدیل شده است، گویا منتخبین جدید از آقای وزیر درخواست کردند که این مسئله برطرف شود و آقای وزیر نیر پذیرفته است.

عباسی در خاتمه با ذکر این نکته که این موضوع قابل پیگیری است، گفت: چرا باید چنین اقدام غیرکار‌شناسی و ناعادلانه و غیرقانونی انجام شود.

در ادامه این جلسه محمد کرمی راد نماینده مردم کرمانشاه در خانه ملت در اخطاری با استناد به اصول ۷۶ و ۸۸ قانون اساسی و در تذکری با استناد به ماده ۱۹۳ آیین نامه داخلی پارلمان، اظهار داشت: نحوه رسیدگی به سؤال نمایندگان از وزرا روشن است و هیئت رئیسه موظف است سؤال را به کمیسین مربوطه ارسال و ظرف ۱۰ روز سؤال با حضور وزیر مربوطه، در کمیسیون مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی افزود: در ۲۴ خرداد سال ۹۰ از وزیر کشور سؤالی داشتم که در خصوص ظلم مضاعفی بود که به مردم کرمانشاه شده بود در زمینه عدم ارائه بودجه عمرانی.

کرمی راد همچنین گفت: شورای شهر کرمانشاه مصوب کرده بود که ۱۶ پل هم سطح در این استان تأسیس شود و ۱۱ پل مقرر بود در سال ۹۰ به بهره برداری برسد اما تنها یک پل به بهره بداری رسید اما کمیسیون و وزارتخانه نیز هیچ پاسخ قانع کننده‌ای در این زمینه به ما ارائه نکرده است.

در ادامه این جلسه، انوشیروان محسنی نماینده نوشهر در تذکری نسبت به انتقال آب دریای خزر به دشت کویر انتقاد کرد و اظهار داشت: این انتقال فاقد پشتیبانی‌های علمی و فنی است و سازمان حفاظت محیط زیست نیز هیچ بررسی دقیق و کار‌شناسی در این زمینه نداشته است.

وی در خاتمه سخنانش ابراز نگرانی کرد که سرنوشت دریای خزر نیز به سرنوشت شوم دریاچه ارومیه دچار شود چرا که بیش از ۱۰هزار سال زمان لازم است که آب دریاچه مازندران تجدید شود.

در ادامه این جلسه مصطفی کواکبیان نماینده سمنان در خانه ملت در تذکری نسبت به عدم قرائت گزارش هیئت تحقیق و تفحص از شورای عالی ایرانیان خارج از کشور در صحنه علنی مجلس انتقاد کرد و گفت: بیش از ۳ ماه از این گزارش برای قرار گرفتن در دستور کار مجلس به منظور قرائت ارائه شده اما تاکنون توجهی به این موضوع نشده است.

به گزارش فارس،وی در خاتمه در خصوص انتقال آب دریاچه خزر به دشت کویر نیز گفت: انتقال آب این دریاچه هیچ ربطی به اعتبارات دولتی ندارد و بخش خصوصی اعتبارات آن را تامین کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین