کد خبر: ۱۵۳۲۶۵
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۱:۵۴

نقشی که برای یک بازیگر ۵۶ میلیون دلار درآمد داشت + عکس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جک نیکلسن که 22 آوریل سالروز تولد اوست، بیش از همه برای بازی در نقش‌های شیطانی مانند جک تورنس در «تلالو»، فرانک کاستلو در «مردگان» و جوکر در «بتمن» شهرت دارد.

او سال 1989 برای بازی در نقش منفی جوکر در فیلم «بتمن» کلی شرط تعیین کرد که شامل دستمزد زیاد و سهیم بودن در فروش فیلم بود.

ویلم دافو، دیوید بووی، جیمز وودز و رابین ویلیامز از جمله بازیگرانی بودند که پیش از نیکلسن قرار بود نقش جوکر را بازی کنند. در نهایت نیکلسن تحت شرایط خاص حاضر در این فیلم شد.

در قرارداد نیکلسن تعداد ساعات تعطیلی روزانه او از زمانی که صحنه فیلمبرداری را ترک می‌کرد تا زمان حاضر شدن سر کار قید شده بود. همچنین برابر با قرارداد روزهایی که لس آنجلس لیکرز تیم بسکتبال محبوب نیکلسن بازی داشت، او می‌توانست سر کار نیاید.

نیکلسن از سازندگان فیلم خواسته بود تمام صحنه‌های او در سه هفته فیلمبرداری شود، اما فیلمبرداری در نهایت 106 روز طول کشید. او شش میلیون دلار دستمزد گرفت و در عین درصدی از فروش فیلم را هم دریافت کرد که گفته می‌شود 50 میلیون دلار بود.

فیلم در نهایت 251.2 میلیون دلار در آمریکای شمالی و 160.2 میلیون دلار در سطح بین‌المللی فروخت.

«بتمن» اولین فیلمی بود که در 10 روز اول اکران از مرز 100 میلیون دلار فروش گذشت. ضمن اینکه تا سال 2008 که «شوالیه تاریکی» اکران شد، پرفروش‌ترین فیلم ساخته شده از روی یک قصه مصور انتشارات مارول بود.

نیکلسن که متولد سال 1937 است، 12 بار نامزد اسکار شده و از این نظر پس از مریل استریپ رکورددار است.

او برای فیلم‌های «پرواز بر فراز آشیانه فاخته» و «بهترین شکل ممکن» دو بار برنده اسکار بهترین بازیگر مرد شد و برای «مهرورزی» اسکار بهترین بازیگر مرد مکمل را دریافت کرد. نیکلسن و والتر برنان تنها بازیگران مرد هستند که سه جایزه اسکار گرفته است.

او همچنین به همراه مایکل کین تنها بازیگر مرد است که از دهه 1960 تا 2000 در هر دهه نامزد اسکار شده است. نیکلسن هفت جایزه گلدن گلوب هم دریافت کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، «ایزی رایدر»، «پنج قطعه آسان»، «محله چینی‌ها»، «سرخ‌ها»، «چند مرد خوب» و «درباره اشمیت» از دیگر فیلم‌های اوست.


{$old_album_153265}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین