کد خبر: ۱۵۳۴۲۸
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۱:۵۳

فدوی: قابلیت‌های موشک "خلیج فارس" معادلات دشمن را تغییر می‌دهد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: موشک جدید "خلیج فارس" به نوعی متفاوت با روال معمول بوده و می تواند معادلاتی که دشمن روی آن حساب می کند را تغییر دهد. 

سردار سرتیپ پاسدارعلی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در برنامه " 2 نیم ساعت" شبکه خبر دستاوردهای نیروی دریایی سپاه را در تأمین امنیت مرزهای آبی کشورمان تشریح کرد.

دریادار فدوی در خصوص تحویل تعدادی از شناورهای "تندر" به یگان منطقه سوم نیروی دریایی سپاه گفت: این شناورهای موشک انداز سالهاست که مورد استفاده قرار می گرفتند، اما با تجهیز شدن به موشک های بومی و سیستم های کنترل آتش تولید داخل برای انجام مأموریت به یگان مربوطه تحویل شد.

وی افزود: توانمندی کارشناسان نیروی دریایی سپاه به منظور "اورهال" شناورها و سیستم های موشکی ساحل به دریا و سطح به سطح به اندازه ای است که چرخه تولید آنها در داخل این نیرو صورت می گیرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به سخنان رابرت گیتس در آکادمی نیروی دریایی آمریکا مبنی بر شکست استراتژی ناوهای هواپیمابر تصریح کرد: وزیر دفاع سابق آمریکا طی سخنانی تاریخی در این آکادمی که معتبرترین مرکز علمی آمریکاست، شکست استراتژی چند ساله آمریکا که بر پایه شناورهای بزرگ ناو هواپیمابر بود را در برابر قایق های تندرو اعلام کرد.

وی خاطر نشان کرد: قایق های تندرو اصطلاحی کامل و عام بوده و با انواع مختلف قدرت آتش موشک و اژدرهایی که بر روی آن سوار می شود معرفی می شوند. این شناورها سرعتی نزدیک به 60نات و ابعادی غیر قابل قیاس با ناو هواپیمابرداشته و قابلیت نصب موشکی که 100 متر بر ثانیه در زیر آب حرکت می کند، دارد.

سردار فدوی اذعان داشت: ایران بعد از روسیه دومین کشوری است که به این مقدار سرعت موشک در زیر آب دست یافته و آمریکایی ها پس از صرف هزینه ای بالغ بر 20 میلیارد دلار طی 15 سال نتوانستند به این سرعت برسند همچنان که پس از فروپاشی شوروی نیز طرح سرقت اطلاعات این موشک با روش های جاسوسی نتوانست برآیندی جز رسوایی و دستگیری جاسوس آمریکایی داشته باشد.

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران اکنون موشک هایی با برد بیش از 200 کیلومتر را به صورت کاملاً بومی با قابلیت نصب بر روی قایق های تند روی داخلی در اختیار دارد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه موشک های "خلیج فارس" و "حوت" را دارای قابلیت های بالا و منحصر به فردی خواند و تصریح کرد: موشک "حوت" به عنوان سلاحی که معرفی آن در تاریخ رزمایش های دریایی بیشترین انعکاس را داشت و تمامی مقامات رسمی کشورهای مختلف، آمریکایی ها و همچنین رسانه ها و خبرگزاری های مرجع در جهان به آن پرداختند؛ موشک "خلیج فارس" نیز موشک جدیدی است که متفاوت با معمول می تواند معادلاتی که تا به حال دشمن روی آن حساب می کند را تغییر دهد.

وی با یادآوری سالهای پایانی جنگ تحمیلی و حضور آمریکایی ها در منطقه خلیج فارس گفت: آمریکایی ها زمستان سال 65 به بهانه عدم امنیت برای عبور انرژی از خلیج فارس به دریای آزاد، ناوهای زیادی را به این منطقه آوردند.

سردار فدوی اضافه کرد: در اوایل سال 66 با ورود نیروی دریایی سپاه به عرصه دریا، تعداد ناوهای جنگی آمریکا در خلیج فارس به 86 فروند رسید که با وقوع جنگ نفکش ها آمار کشتی های مورد اصابت قرار گرفته در سال 67و66 بیش از آمار کشتی های مورد اصابت در شش و نیم سال دیگر جنگ بود.

وی تصریح کرد: در زمستان سال 66 و پس از مقابله به مثل ایران با هدف قرار دادن 140 کشتی در برابر کشتی هایی که عراق به کمک آمریکا مورد اصابت قرار داد، پنتاگون اعلام کرد که همه کشتی های خلیج فارس تحت حمایت آمریکا هستند اما پس از آن نیز 50 کشتی مورد اصابت موشک های جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.
به گزارش مهر، فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان بزرگ ترین دستاورد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را پاسداران شجاع، مؤمن و متخصص دانست و تأکید کرد: در حالی که توان نظامی آمریکا دریا پایه است، این توانمندی نمی تواند در برابر قدرتی که بر مبنای اتکا به خدا و نیروی لایزالی که انسان های با ایمان و جان بر کف در اختیار دارند کارآمد باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین