کد خبر: ۱۵۳۷۰۰
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۱

كشته شدن 62 عضو القاعده در زنگبار

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزارت دفاع يمن از كشته شدن 62 تن از عوامل القاعده در زنگبار طي دو روز گذشته خبرداد. 

وزارت دفاع يمن با صدور بيانيه‌اي اعلام كرد: در پي حملات دو روز گذشته نيروهاي ارتش يمن به پايگاه‌هاي القاعده در اطراف شهر زنگبار دست كم 62 تن از اعضاي مسلح القاعده كشته و ده‌ها تن ديگر زخمي شدند.

اين وزارتخانه افزود: نيروهاي ارتش طي اين دو روز با همكاري شهروندان يمن ساكن در اين مناطق حملات شديدي را عليه گروه انصار الشريعة از شاخه‌هاي القاعده در اطراف شهر زنگبار نزديكي شهر جعار در استان ابين و نيز استان شبوة انجام دادند كه در اين حملات 62 تن از اعضاي القاعده از جمله مستقبل سعيد العمدة، يكي از مسئولان القاعده كشته شدند.

براساس بيانيه اين وزارتخانه، از اين تعداد 46 تن در ابين و 6 تن ديگر نيز در حله هوايي منطقه نصاب در شبوة كشته شدند.

وزارت دفاع يمن همچنين اعلام كرد كه نيروهاي ارتش شماري از مناطق جنوبي يمن را پاكسازي كرده‌اند و ده‌ها تن از نيروهاي القاعده به خارج از اين شهرها گريخته‌‌اند.

از سوي ديگر،‌ جمال بن عمر، فرستاده ويژه سازمان ملل در يمن نيز اعلام كرد: محمد صالح الاحمر، برادر ناتني علي عبدالله صالح، رئيس جمهور سابق يمن به مخالفت‌هاي خود با تصميمات رياست جمهوري اين كشور پايان و از سمت فرماندهي نيروي هوايي استعفا كرده است.

وي افزود: بر اساس احكام صادر شده از سوي رياست جمهوري يمن به جاي صالح الاحمر، راشد الجند، اين سمت را برعهده خواهد گرفت.

اين اقدام صالح الاحمر در پي تهديد جمال بن عمر مبني بر اينكه مساله را به شوراي امنيت ارجاع خواهد داد صورت گرفت.

از سوي ديگر، سايت شبكه الجزيره نيز از زخمي شدن طارق الشامي، رئيس سازمان اطلاعات يمن و پسرش خبرداد.

اين شبكه افزود: در پي حمله دو فرد مسلح ناشناس به خودروي حامل الشامي وي و پسرش به همراه يكي از همراهانش به شدت زخمي و به بيمارستاني در عدن منتقل شدند.

به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه اماراتی الخلیج،اين در حالي است كه تحليل‌‌گران سياسي يمن معتقدند اعضاي القاعده در اين حملات دست دارند و علت اين حملات، كاهش فشارها عليه عوامل القاعده در ابين است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین