کد خبر: ۱۵۳۷۰۳
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۰

تصرف 10 هکتار از اراضی جنگلی دنا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از تصرف غیرقانونی 10 هکتار از اراضی جنگلی دنا واقع در روستاهای حاشیه شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا خبر داد.

محمدرضا جهان آرا در گفت‌وگو با ایلنا گفت: متاسفانه فردی با هویت معلوم اقدام به تصرف و تخریب 10 هکتار از اراضی جنگلی دنا نموده است که پرونده وی هم اکنون در دادگستری شهرستان دنا در حال پیگیری می باشد.

وی با تشریح چگونگی تصرف غیرقانونی این اراضی ، اظهار داشت: بعد از مشخص شدن تصرف غیرقانونی 10 هکتار از اراضی جنگلی دنا ، با حکم دادگستری اقدام به قلع و قمع نهال‌های کاشته شده نمودیم اما متصرف کننده اراضی شبانه اقدام به کاشت دوباره نهال ها نموده است.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: برای کاشت دوباره نهال ها در این اراضی پرونده دیگری در دادگستری دنا نیز در حال پیگیری است.

جهان آرا با تاکید بر تصرف اراضی جنگلی دنا توسط فردی با هویت معلوم ، خاطرنشان کرد: دادگستری این شهرستان و کهگیلویه و بویراحمد همکاری های قابل قبول و چشمگیری تاکنون از خود نشان داده اند که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.

وی گفت: با استفاده از مجاری قانونی بویژه همراهی دادگستری استان جلوی تصرف اراضی جنگلی در کهگیلویه و بویراحمد را می گیریم بطوریکه در سال 90 شاهد کاهش میزان تصرفات در اراضی جنگلی این استان بوده ایم.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد ، میزان تصرف اراضی جنگلی در استان طی سال 90 را 56 هکتار دانست و یادآور شد: این درحالیست که میزان تصرفات در سال 89 عددی معادل 85 هکتار بوده است.

جهان آرا ، تعداد پرونده های متخلفین معرفی شده به دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در سال های 89 و 90 را به ترتیب 52 و 37 پرونده ذکر و خاطرنشان کرد: متاسفانه میزان اراضی تصرف شده در سال 88 و 87 نیز به ترتیب 98 و 66 هکتار بوده است.

وی با تاکید بر برخورد شدید قضایی و قانونی با متصرف کنندگان اراضی ملی در کهگیلویه و بویراحمد ، بیان داشت: در برخی اوقات شاهد ضرب و شتم ماموران منابع طبیعی استان در این ارتباط هستیم.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از ضرب و شتم یک مامور زیرمجموعه خود با نام ( خدیو ) خبر داد و اظهار داشت: مامور ما شانس بزرگی آورد وگرنه بدلیل جراحات وارده کشته شده بود.

جهان آرا گفت: ضرب و شتم ماموران منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد بخاطر جلوگیری از تصرف اراضی ملی و بوته کنی ها در سالجاری رشد نگران کننده ای داشته است.

تصرف 10 هکتار از اراضی ملی در منطقه کوخدان و حاشیه روستاهای علی آباد و اخوان آباد شهرستان دنا صورت گرفته است.

20 درصد جنگل های حوزه زاگرس در کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است که معادل 12 درصد جنگل های کشور می باشد.

عبور خطوط لوله گاز از بندر عسلویه بسمت اصفهان ، دکل های برق ، عشایر کوچرو، بوته کنی های گسترده ، آتش سوزی ها ، تصرفات و تخریب ها از جمله خطرات جنگل های حوزه زاگرس در کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین