کد خبر: ۱۵۳۷۱۸
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۱
استیضاح نافرجام شیخ الاسلامی

مرتضوی در تامین اجتماعی ماندنی شد!

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: 10 روز از استیضاح نافرجام شیخ الاسلامی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خاطرانتصاب مرتضوی به سمت مدیرعاملی صندوق تامین اجتماعی می‌گذرد و پس از آن که استیضاح‌کنندگان مطمئن شدند استعفای مرتضوی عملی نمی‌شود بار دیگر بر تکرار استیضاح تاکید کردند اما در ابتدای همین هفته باهنر، نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: «استیضاح کنندگان تنها سه روز بیشتر برای پیگیری استیضاح فرصت ندارند.» فرصتی که عملا دیروز (سه‌شنبه) به پایان رسید. 

انتصاب "سعید مرتضوی" به ریاست سازمان تامین اجتماعی در 27 اسفندماه سال گذشته با واکنش‌های مختلفی مواجه شد و حتی پای شیخ الاسلامی را تا پای میز استیضاح هم کشاند هرچند که با پس گرفتن امضای 20 تن از استیضاح‌کنندگان و پادرمیانی حدادعادل و علیرغم حضور رییس جمهور در مجلس، این موضوع منتفی شد.

نمایندگان پیگیر استیضاح دلیل انصراف از استیضاح خود را قول شرف مرتضوی برای استعفا عنوان کردند و از خانه نشینی مرتضوی خبر دادند و این در حالی بود که مرتضوی ادای این قول را تکذیب و از فردای استیضاح در محل کار خود حاضر و پیگیر مسئولیت های مدیر عاملی شد.

محمدقیوم دهقانی یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس از حضور شیخ الاسلامی در جلسه کمیسیون متبوع خود خبر داد و گفت: از وزیر در خصوص حضور مرتضوی در محل کار خود سئوال کردیم، ایشان در این زمینه صحبت‌های کلی کردند و به طور مشخص پاسخی ندادند اما به نظر من، پاسخ این است که مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی ماندنی است.

وی تاکید کرد: «وقتی که مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی مشغول به کار است معنایش این است که خواست وزیر کار و امور اجتماعی مبتنی بر ماندن ایشان در این سازمان است».

در همین حال خبر می‌رسد که برخی نمایندگان قصد آن دارند که از طریق دیوان عدالت اداری اعتراض خود را به انتخاب مرتضوی پیگیری کنند که این خود دلیل دیگری بر منتفی شدن موضوع استیضاح و ناامیدی نمایندگان معترض به استعفای مرتضوی است.

تامین اجتماعی با امنیت ملی و اجتماعی کشور گره خورده است

محسن ایزد خواه، معاون حقوقی و پارلمانی سابق سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اثرت سوء تغییر مدیریت‌ها بر بیمه شدگان گفت: مهمترین تاثیر این امر بی‌برنامگی است و نکته بعدی بی‌ثباتی و عدم پیگیری امور از سوی مدیران است که منجر به آسیب دیدن یک میلیون و 600 هزار مستعمری بگیر و 35 میلیون بیمه شده تحت پوشش صندوق تامین اجتماعی می شود. وی در ادامه با تاکید بر اینکه تامین اجتماعی با امنیت ملی و اجتماعی کشور گره خورده است گفت: هنگامی که تامین اجتماعی کارآمد باشد کشور از نظر امنیت ملی واجتماعی ایمن تر است.

عباس اورنگ، مدیرعامل انجمن رفاه و تامین اجتماعی نیز در این باره به ایسنا گفت: سازمان تامین اجتماعی سازمانی غیر سیاسی است وانتقادها به مدیریت مرتضوی در راستای منافع سیاسی است.

وی در ادامه پرداخت بدهی‌های نه ماهه اخیر صندوق تامین اجتماعی به مرکز طرف قرارداد و دریافت بدهی 350 هزار میلیارد ریالی دولت به صندوق تامین اجتماعی را از اقدامات بزرگ مرتضوی از ابتدای تکیه زدن بر مسند صندوق تامین اجتماعی دانست

در شش سال اخیر شش مدیر بر مسند صندوق تامین اجتماعی تکیه زدند

مدیرعامل انجمن راه و تامین اجتماعی در ادامه تغییر پی در پی مدیران و تبع آن بی‌ثباتی در صندوق تامین اجتماعی را مسبب بروز مشکلات برای 35 میلیون بیمه شده و شرکای اجتماعی صندوق تامین اجتماعی دانست.

وی در پایان گفت‌: در شش سال اخیر شش مدیر در مسند صندوق تامین اجتماعی تکیه زدند و این یعنی این سازمان به صورت سالیانه شاهد تغییر مدیر بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین