کد خبر: ۱۵۳۷۹۷
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۷

تلاش آتش‌نشانان برای رفع آلودگی سمی یک بیمارستان در تهران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: انتشار بخارهای مواد شیمیایی كه موجب آلودگی فضای آزمایشگاه یكی از بیمارستان های مرکز شهرتهران شده بود با تلاش آتش نشانان برطرف شد. 

گزارش نشت گاز مواد شيميايي در آزمايشگاه يك بيمارستان در ساعت 10:36 دقیقه صبح امروز در پي تماس کارکنان بیمارستان با سامانه 125 اعلام شد.

ستاد فرماندهی آتش نشانی هم به محض مطلع شدن از این حادثه، بلافاصله نیروهای ایستگاه 2 و همچنین گروه امداد و نجات 9 را به همراه یك دستگاه خودروی ویژه حمل دستگاه های تنفسی به محل حادثه روانه کرد.

مهدی بیاتی افسر آماده منطقه یک سازمان آتش نشانی در باره این حادثه گفت: به محض آگاه شدن از این حادثه در بیمارستان حاضرشدیم و مشخص شد که افتادن یکی از ظروف حاوی اسید کلرید ریک بر روی کف اتاق آزمایشگاه موجب انتشار بخار این مواد در طبقه دوم بیمارستان و هم چنین ناراحتی تنفسی افراد شده است.

بیاتی افزود: آتش نشانان بلافاصله با بستن دستگاه تنفسی به جستجو در داخل آزمایشگاه پرداختند و محیط را با جمع آوری مواد ریخته شده، کاملا پاکسازی کردند.

وی در خصوص علت این حادثه اعلام كرد: احتمالا کارکنان آزمایشگاه سرگرم کاربودند که ناگهان یکی از ظروف حاوی اسید کلریدریک بر روی زمین افتاده و لحظاتی بعد هم بخارات آن در فضای طبقه دوم بیمارستان منتشر شده است..

فرمانده آتش نشانی در مورد نحوه عملیات خنثی سازی این گاز ها گفت: آتش نشانان برای ایمن كردن محل بلافاصله این مواد را به بیرون از ساختمان منتقل کرده و سپس با بکارگیری هواکش مخصوص، بخار مواد را کاملا به خارج از ساختمان تخلیه کرده و شرایط را به حالت اولیه بازگرداندند.

وی در ادامه گفت: این عملیات سرانجام پس از یك ساعت تلاش آتش نشانان و رفع كامل آلودگی به پایان رسید و نیروها به ایستگاه خود بازگشتند.

افسر آماده منطقه یک آتش نشانی در مورد تعداد مصدومین این حادثه گفت: خوشبختانه در این حادثه هیچ یك از کارکنان و افراد حاضر در این مرکز درمانی آسیب ندیدند و فقط تعدادی از آنها دچار سوزش چشم و ناراحتی تنفسی شدند كه در همان لحظات اولیه با انتقال این افراد به خارج از ساختمان، این مشكلات هم برطرف شد.

به گزارش ایسنا، وی هم چنین افزود: چون اتاق های بستری بیماران در طبقات دیگر بیمارستان قراردارد هیچ یک از بیماران در معرض این آلودگی قرار نگرفتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین