کد خبر: ۱۵۳۸۲۵
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۳

پرونده سعید مرتضوی به دیوان عدالت اداری می‌رود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالی که هنوز حداد عادل امیدوار است که سعید مرتضوی استعفا دهد، احمد توکلی ادعا کرده است: بنده و چهار پنج نفر از نمایندگان مجلس شکایتی را تنظیم کرده و به دیوان عدالت اداری ارائه دادیم و در آن نصب مرتضوی را غیرقانونی خواندیم. 

احمد توکلی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست “در جستجوی اصلح” که از سوی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در دفتر مرکزی این اتحادیه دانشجویی برگزار شد، طی سخنانی در مورد انتصاب سعید مرتضوی به ریاست سازمان تامین اجتماعی گفت: ما در این زمینه از طرق غیررسمی و رسمی غیراستیضاحی جلو می‌رویم.

وی اضافه کرد: بنده و چهار پنج نفر از نمایندگان مجلس شکایتی را تنظیم کرده و به دیوان عدالت اداری ارائه دادیم و در آن نصب مرتضوی را غیرقانونی خواندیم.

توکلی همچنین تصریح کرد: اطلاعات ما نشان می‌دهد مرتضوی به طور کامل سر کار نمی‌رود، بلکه صرفا جهت امضاء چک‌های حقوقی و این قبیل اقدامات به امور تامین اجتماعی رسیدگی می‌کند.

هر چند نمایندگان مجلس از قول شرف مرتضوی برای ترک این صندلی سخن گفته بودند، اما احمدی نژاد و نزدیکان وی گفته بودند هیچ تعهدی برای قبول استعفای سعید مرتضوی نداده اند. ولی احمد توکلی مدعی شد سعید مرتضوی از خانه خارج نشده است و استعفای خود را تقدیم وزیر کرده و منتظر نظر وی است. نظری که اعلام نشد و درس اخلاق جوانفکر، مشاور رسانه ای را برای توکلی و دوستانش به همراه داشت: “یک درس پندآموز برای کسانی که خود را فراتر از قانون می‌پندارند. زمان اندکی باقی است تا از رهگذر بازیهای پرسرو صدایی مانند حکمیت، بتوان کرسی‌های سبز بهارستان را برای چهارسال دیگر تصاحب کرد.”

در همین حال مرتضوی ادعا کرد که هیچ دیداری با احمد توکلی نداشته است. این در حالی است که حداد عادل در گفت و گوی تلویزیونی خود مدعی شده بود ۱۳ ساعت مذاکره بین احمد توکلی و سعید مرتضوی طی چهار جلسه انجام شده است.

از سوی دیگر، رهبر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با باین اینکه مرتضوی با زیرپا گذاشتن قول شرفش به نمایندگان یک جرم به دیگر جرم های خود افزود، گفته بود استیضاح کنندگان بخاطر شخصیت آقای شیخ الاسلام سعی کردند این موضوع با مذاکره پایان یابد بنابراین ماجرای حکمیت شکل گرفت. در این مذاکرات مرتضوی به نمایندگان قول شرف داد که استعفا دهد لذا از آقای حدادعادل تقاضا کرد که استیضاح کنندگان را منصرف کند و ایشان نیز که دلسوز نظام بودند از نمایندگان خواستند که امضاهای خود را پس بگیرند.

به گزارش فارس؛ اما سعید مرتضوی در گفت و گویی اعلام کرده بود که نمایندگان مجلس دروغ می گویند! و هم منکر دیدار شده بود و هم منکر قول شرف.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین