کد خبر: ۱۵۳۸۳۶
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۲

رونق به بازار خودرو آمریکا بازگشت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با اعلام آمار جدید فروش خودرو در آمریکا، شرکت کرایسلر-فیات اعلام کرده که در سه ماه اول ۲۰۱۲ به سودی بی سابقه در ۱۳ سال گذشته دست یافته است. 

گروه صنعتی کرایسلر که اکنون با فیات، خودروساز بزرگ اروپایی در حال ادغام شدن است در حد فاصل ماههای ژانویه تا مارس امسال توانسته ۴۷۳ میلیون دلار سودآوردی داشته باشد.

مقام های فیات- کرایسلر می گویند این رکورد خوب در آمریکا ناکامی های فروش اروپایی فیات را جبران کرده است. 

با این وجود، فولکس واگن، خودروساز آلمانی که چند سالی است خود را به صدر جدول فروش جهان رسانده، همچنان با کسب سود چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلاری بازار خودروی آمریکا را پر رونق سپری می کند. 

فولکس واگن اعلام کرده که در سه ماهه نخست امسال با بیش از یازده درصد رشد توانسته دو میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو به فروش برساند و در تمامی نقاط آمریکا پیشتاز بازار خودرو باقی بماند. 

این شرکت آلمانی سال گذشته هم موفق شد با فروش هشت میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو به عنوان پرفروش ترین خودروساز جهان گوی رقابت را از رقیبان ژاپنی و آمریکایی خود برباید. 

موفقیتی جهانی که موجب استقبال کم سابقه از خودورهای فولس واگن در روسیه هم شده به طوری که امسال فروش این شرکت آلمانی در پهناورترین کشور جهان ۷۷ درصد رشد داشته و تاکنون موفق به فروش ۶۶ هزار خودرو به مشتریان روس خود شده است. 

با انتشار گزارش های مربوط به سودآوری کم سابقه خودروسازان در یک چهارم نخستین سال جدید میلادی، امیدها برای عبور از بحران اقتصادی در آمریکا افزایش یافت. 

صنعت خودروسازی که از صنایع سنگین و پایه اقتصاد آمریکا محسوب می شود، در سالهای گذشته یکی از زیان آور ترین دوران خود پس از جنگ دوم جهانی را تجربه می کرد. 

گروه های صنعتی چون کرایسلر و جنرال موتورز در چند سال گذشته هزاران نفر از کارگران خطوط تولید خود را تعدیل کردند و تا مرز اعلام ورشکستگی پیش رفتند. 

به گزارش بی بی سی، کمک های چند میلیارد دلاری کاخ سفید در سال ۲۰۰۹ به شرکت کرایسلر، این ابرخودروساز آمریکایی را از خطر ورشکستگی نجات داد و اکنون اعلام رشد ۳۹ درصدی سودآوری این شرکت می تواند نشانه ای بارز برای عبور اقتصاد آمریکا از بحران اقتصادی تلقی شود. 

دو شرکت کرایسلر و فیات قرار است که در سال ۲۰۱۴ در یکدیگر ادغام شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین