زمینگیری ۴۹ فروند هواپیمای مسافری در کشور
آفتابنیوز : آفتاب: رئیس سابق سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه از ۲۰۹ فروند هواپیمای مسافری ناوگان هوایی ۴۹ فروند آن زمینگیر است، گفت: پیشرفت صنعت در گرو حمایت دولت و بانکها از شرکتهای هواپیمایی است.
کاپیتان رضا نخجوانی در گفتوگو با فارس با اشاره به اینکه حمایت از شرکتهای هواپیمایی وظیفه سازمان هواپیمایی کشوری است، اظهار داشت: هماکنون ۱۴ ایرلاین فعال در کشور وجود دارد که از این تعداد تنها یک شرکت هواپیمایی (ایرانایر) دولتی است و ۱۳ ایرلاین دیگر خصوصی هستند.
وی با اشاره به اینکه ۲۰۹ فروند هواپیما در ناوگان هوایی کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: حدود ۱۶۰ فروند از این هواپیماها فعال است و ۴۹ فروند دیگر در حال تعمیرات اساسی بوده و یا برنامه چک دارند و منتظر ورود قطعه از خارج هستند.
نخجوانی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل زمینگیری این هواپیماها، وضعیت نامطلوب اقتصادی شرکتهای هواپیمایی است که قطعاً با رتبهبندی ایرلاینها تأثیر مستقیم دارد.
وی با تأکید بر لزوم حمایت بانکها از صنعت حمل و نقل هوایی و حضور سرمایهگذاران در این صنعت، ادامه داد: در این راستا لازم است با ایجاد زمینههای درآمد مطلوب برای سرمایهگذاران، آنها را برای سرمایهگذاری در این صنعت تشویق کرد، بنابراین باید با واقعی شدن نرخ بلیت، توجیه فنی و اقتصادی برای شرکت هواپیمایی و صنعتگراران ایجاد کرد.
رئیس سابق سازمان هواپیمایی در خصوص صدور مجوز برای تأسیس شرکت هواپیمایی، خاطرنشان کرد: طبق قانون سازمان هواپیمایی کشوری، هر شرکت باید در گام اول، ۵ فروند هواپیما داشته باشد، البته ایرلاین میتوانند با سه فروند هواپیما نیز فعالیت خود را آغاز کند، اما به شرطی که هواپیماهای خود را افزایش دهد.
کاپیتان رضا نخجوانی در گفتوگو با فارس با اشاره به اینکه حمایت از شرکتهای هواپیمایی وظیفه سازمان هواپیمایی کشوری است، اظهار داشت: هماکنون ۱۴ ایرلاین فعال در کشور وجود دارد که از این تعداد تنها یک شرکت هواپیمایی (ایرانایر) دولتی است و ۱۳ ایرلاین دیگر خصوصی هستند.
وی با اشاره به اینکه ۲۰۹ فروند هواپیما در ناوگان هوایی کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: حدود ۱۶۰ فروند از این هواپیماها فعال است و ۴۹ فروند دیگر در حال تعمیرات اساسی بوده و یا برنامه چک دارند و منتظر ورود قطعه از خارج هستند.
نخجوانی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل زمینگیری این هواپیماها، وضعیت نامطلوب اقتصادی شرکتهای هواپیمایی است که قطعاً با رتبهبندی ایرلاینها تأثیر مستقیم دارد.
وی با تأکید بر لزوم حمایت بانکها از صنعت حمل و نقل هوایی و حضور سرمایهگذاران در این صنعت، ادامه داد: در این راستا لازم است با ایجاد زمینههای درآمد مطلوب برای سرمایهگذاران، آنها را برای سرمایهگذاری در این صنعت تشویق کرد، بنابراین باید با واقعی شدن نرخ بلیت، توجیه فنی و اقتصادی برای شرکت هواپیمایی و صنعتگراران ایجاد کرد.
رئیس سابق سازمان هواپیمایی در خصوص صدور مجوز برای تأسیس شرکت هواپیمایی، خاطرنشان کرد: طبق قانون سازمان هواپیمایی کشوری، هر شرکت باید در گام اول، ۵ فروند هواپیما داشته باشد، البته ایرلاین میتوانند با سه فروند هواپیما نیز فعالیت خود را آغاز کند، اما به شرطی که هواپیماهای خود را افزایش دهد.
گزارش خطا
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره عضویت در خبرنامه