کد خبر: ۱۵۳۸۴۶
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۹

موسوی لاری: تشکیل کمیته نظارت برقانون اساسی سفارش خاتمی بود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: موسوی لاری گفت: طرح تشکیل کمیته نظارت برقانون اساسی سفارش خاتمی و دلسوزان نظام است.

موسوی لاری در گفتگو با ایلنا گفت: تشكيل هیئت نظارت بر قانون اساسی بر اساس اصل ۱۱۳ قانون اساسی است که در رابطه با اختیارات و وظایف ریاست جمهوری از سوی خاتمی تشکیل شد.

وی در ادامه افزود: احمدی‌نژاد در روزهای نخستین کاری خود در ریاست جمهوری تشكيل هيئت نظارت برقانون اساسي را یک اقدام زائد دانست و به اجرای آن بی‌اعتنا شد اما در ادامه به اشتباه کار خود پی برد.

وزیر اسبق کشور اظهار داشت: کسی باید مدعی باشد که نظارت بر اجرای قانون اساسي باید انجام شود که خود در اجرای قانون تخلفی نداشته باشد.

موسوی لاری در ادامه در رابطه با هدف کاری هیئت نظارت بر اجرای صحیح بر قانون اساسی تصریح کرد: این هیئت مسئول رصد کردن عدم اجرای صحیح و یا تعطیل ماندن قانون اساسی در میان قوا و مدیران است و پس از‌شناسايی محل عدم اجرای آن را به رئیس جمهور که مسئول اجرای قانون اساسی است اعلام و رئیس جمهور به دستگاه متخلف تذکر و اخطار خواهد داد.

وی در ادامه بیان کرد: خاتمی در دوران ریاست جمهوری خود ساز و کار و حدود اختیارات این هیئت نظارت برقانون اساسی را در قالب لایحه‌ای به مجلس ارائه کرد که به تصویب نهایی نمایندگان مجلس شورای اسلامی وقت نرسید.

وی در ادامه خطاب به احمدی‌نژاد گفت: اگر احمدی‌نژاد بخواهد این موضوع را از خود و مدیرانش آغاز کند ما حرکت وی را به فال نیک می‌گیریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین