کد خبر: ۱۵۳۸۶۴
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۲
‌مصطفی درایتی:

برخی حضور مردم در عرصه سياسی را برنمی‌تابند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مشاور امور روحانيون در دولت اصلاحات گفت:باید تلاش شود تا مردم اشراف بیشتری به حقوق خود که در قانون اساسی آمده پيدا كنند و فرصت انتخابات فرصت ویژه‌ای است که مردم می‌تواند در آن مطالبات خود را به طور علنی از حاکمان بخواهند.

مصطفی درایتی در گفتگو با ایلنا گفت: معتقدم که بخشی از دولت عمل به قانون اساسی را به کناری گذاشته‌ و کار خودش را می‌کند و مجلس نيز در مقابل اين قانون‌شكني آنگونه كه انتظار مي‌رود نقش ايفا نكرده است.

وی با بیان این كه علاوه بر اين قانون‌شكني‌ها تفکری وجود دارد که مانع اجرای برخی از اصول قانون اساسی است، افزود: در واقع تفکری از ابتدای انقلاب وجود داشته كه معتقد به نقش کمرنگ مردم در عرصه سیاسی بوده و همين تفكر۲۰ سال فصل شورا‌ها را در قانون اساسی معطل نگه داشت و همواره از حضور مردم و نقش مردم در تصمیم گیری‌ها نگران بوده چرا كه مردم را مانع و مزاحم خود براي حاكم كردن سليقه خود مي‌دانست.

وی با بيان اينكه برخي حضور مردم در عرصه سياسي را برنمي‌تابند، اظهار داشت: درست در مقابل این جریان، جرياني وجود دارد كه معتقد است مردم صاحب انقلاب هستند و میزان رای ملت است و این مسئولین هستند که باید مردم را فصل الخطاب بدانند.

وی تاكيد كرد: باید تلاش شود تا مردم اشراف بیشتری به حقوق خود که در قانون اساسی آمده پيدا كنند و فرصت انتخابات فرصت ویژه‌ای است که مردم می‌تواند در آن مطالبات خود را به طور علنی از مسوولان بخواهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین