کد خبر: ۱۵۳۸۷۱
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۳

سردار حاجی‌زاده: غرق کردن و از کار انداختن ناو هواپیمابر آمریکا کار راحتی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به اخباری که مبنی بر انجام حملات احتمالی از سوی پایگاه‌های دشمن در کشورهای همسایه علیه ایران است، هشدار داد: در جلسات رسمی و غیررسمی هم به این کشورهای همسایه گفته شده اگر از هر نقطه‌ای بخواهد عملیاتی علیه ما صورت بگیرد، مربوط به هر کشوری که باشد، برای ما فرقی نمی‌کند و ما حتما با آن مقابله خواهیم کرد.

سردار امیرعلی حاجی زاده همچنین تصریح کرد: پایگاه‌های دشمنان در کشورهای همسایه نیز برای این کار کاملا شناسایی شده است.

وی همچنین در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه تحریمی که امروز علیه ایران مطرح است، در دوران دفاع مقدس در بخش نظامی و تسلیحات به شکل جدی‌تری اعمال می‌شد، تاکید کرد: این تحریم‌ها در بخش‌های تهاجمی خیلی شدید بود. یعنی شاید کشورهای خارجی در بخش‌های پدافندی کم و بیش هر چند با سختی و مشکلات، چیزهایی به ما می‌دادند ولی در بخش تهاجمی هیچ تجهیزاتی به ما داده نمی شد و نتیجه این شد که با ورود به عرصه موشکی چه در حوزه عملیاتی و توسعه سازمان و چه در حوزه ساخت و تولید داخلی، به همت نیروهای داخلی به صورت صد در صد خودکفا شویم.

حاجی‌زاده با اشاره به حمایت همه جانبه دنیای استکباری از رژیم بعث در ایام دفاع مقدس گفت: در جنگ تحمیلی تمام دنیا پشت سر صدام جمع شده بودند و همه گونه امکانات در اختیار رژیم بعثی قرار می‌گرفت و ما هم به دنبال دفاع از خودمان بودیم. وی افزود: تک تک موشک‌هایی که از سوی ما شلیک می‌شد حتما بعد از شرارت‌های رژیم بعثی بود یعنی ما هیچگاه آغاز کننده نبودیم و در حین جنگ هم به ضرورت از موشک استفاده می‌کردیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: با اشتباهی که آن روز دنیا کرد و البته این تعبیر آنهاست که می‌گویند اشتباه و به نظر ما عنایت الهی بود، تعداد محدودی موشک به دست ما افتاد و از همان روز، کار ساخت و بومی‌سازی موشک‌ها شروع شد و با گذشت زمان بود که نیاز به ارتقای کیفیت و برد و تنوع این سیستم‌ها را حس کردیم.

خلیج فارس،‌ خلیج مکزیک نیست
فرمانده نیروی هوافضای سپاه همچنین به حضور ناوهای آمریکایی در آبهای منطقه اشاره و تصریح کرد: ناوهای آمریکایی چه هواپیما‌بر و چه رزمناوها از گذشته به صورت سنتی در خلیج فارس حضور داشته‌اند و ما هم دقیقا آن‌ها رصد و کنترل می‌کنیم. البته حضور بی‌آزار آنها در آب‌های آزاد قانونی است، همانطور که ما می‌توانیم به محدوده سواحل آمریکایی‌ها نزدیک شویم ولی ورود به آب‌های هر کشوری ورود به آن سرزمین محسوب می‌شود و مجوز می‌خواهد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه این تصور غلط است که یک ناو هواپیمابر با غرق شدن از کار می‌افتد، خاطرنشان کرد: اولا غرق کردن همچین ناوی خیلی پیچیده نیست، دوما بقدری تجهیزات پیشرفته و ظریف و حساس در این ناوها به کار رفته که دوستان به مزاح می‌گویند اگر یک ترقه در عرشه این ناو بترکد حتما به یک گوشه‌ای از آن آسیب می‌زند یعنی با کوچکترین انفجاری در یک گوشه‌، این ناو قطعا از کار می‌افتد و مهمتر از خود ناو آدم‌های آن هستند که از کار می‌افتند.

حاجی‌زاده افزود: 6 هزار نفر آدم در این ناوها زمانی که می‌خواهند از تنگه هرمز عبور کنند وحشت‌زده هستند و ترس دارند و آدم نگران هم نمی‌تواند کاری را انجام دهد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو به موضوع تصویربرداری از ناوهای آمریکایی اشاره و تاکید کرد: کار شناسایی و تصویربرداری از ناوهای آمریکایی در خلیج فارس را با یک هواپیمای ابتدایی انجام می‌دهیم، هواپیمایی که کمی از هواپیماهای مدلی که در دانشگاه‌ها با آن کار می‌کنند پیشرفته‌تر است.

حاجی زاده تصریح کرد: برای اینکار از هواپیماهای خیلی پیشرفته استفاده نمی‌کنیم و آنها هم قبول دارند که این حق طبیعی ما است، زیرا اینجا خلیج فارس است نه خلیج مکزیک و آنها هم نمی‌توانند هیچ عکس العملی نشان دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین