کد خبر: ۱۵۴۰۱۲
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۵

عکاس سهل‌انگار مجسمه‌ تاریخی را نابود كرد! (+عکس)

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بي‌توجهي يك عکاس، مجسمه‌ي تاریخی را خرد کرد.

به دليل سهل‌انگاري عکاس يكي از مجله‌هاي آمريكا در حين انجام مصاحبه، يك مجسمه‌ تاریخی سفالي نيجريه‌اي خرد شد و به گفته كارشناسان به هيچ وجه قابل مرمت نيست. 

به گزارش ديلي ميل، اين مجسمه به يك مجموعه‌دار آمريكايي كه در عين حال ناشر يك مجله‌‌ي تخصصي در زمينه‌ي آثار هنري و حراج آثار تاريخي است، تعلق داشت و مجسمه هنگام جابجايي آن توسط عکاس مجسمه از دستش رها شد و پس از برخورد با زمين کاملا خرد شده و به هيچ وجه قابل مرمت نيست.

مالك مجسمه نيز شکايتي 300 هزار دلاري را از اين عكاس كرده و اعلام كرده كه اين مجسمه بدون اطلاع و اجازه‌ وي جابجا شده است.

اين حادثه براي مجسمه‌ تاریخی سفالي نيجريه‌اي در شرايطي روي داد كه در سال 2008 نيز يك مجسمه‌ سفالي ايتاليايي در موزه‌ي متروپليتن آمريكا كه در قرن پانزدهم ميلادي توسط مجسمه‌ساز ايتاليايي، «آندريا دلا روبيا» ساخته شده بود، در حين نظافت روي زمين افتاد و به‌طور كامل خرد شد.

اين مجسمه‌ زيبا كه يك متر و 57 سانتي‌متر ارتفاع و 81 سانتي‌متر عرض داشت، با لعابي به رنگ‌هاي آبي و سفيد رنگ‌آميزي شده بود. اين اثر هنري در سال 1475 ميلادي توسط مجسمه‌ساز و سفال‌گر شهر فلورانس، براي تزيين يك كليسا كه در 50 كيلومتري جنوب شرقي شهر «بلگنا» ايتاليا واقع شده، ساخته شد.

به گزارش ايسنا، اين مجسمه در سال 1960 ميلادي توسط موزه‌ي متروپليتن خريده شد و از سال 1996 ميلادي در نخستين گالري اين موزه كه روبه‌روي درب ورودي قرار دارد، به‌نمايش درآمد.
{$old_album_154012}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Japan
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
0
0
یه تشکر کنید بد نیس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
0
0
دلم می خواد یه کتک حسابی بزنمش !!!! آخه مرد حسابی حواست کجاست ؟!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین