کد خبر: ۱۵۴۵۶۸
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۲

برنده سیاست‌های این دولت آنانی هستند که بچه‌هاشان پورشه 750 میلیونی سوار می‌شوند!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روز گذشته عنوان شد که هیات دولت برای جلوگیری از گرانی های اخیر تصویب کرده که 24 میلیارد دلار واردات در کشور صورت گیرد. این در حالی است که «فائو» در تازه‌ترين گزارش خود نیاز ایران به واردات مواد غذایی و کالاهای اساسی را سالانه 2/6 میلیارد دلار برآورد کرده است.

از سوي ديگر معاون اول رییس‌جمهور این حرکت دولت را موجب ايجاد «تحولي بزرگ» در بازار كشور قلمداد کرده و معتقد است كه اختصاص اين مبلغ به واردات كالا نه تنها موجب کوتاه شدن دست سوء‌‌استفاده‌کنندگان از بازار در شرایط گرانی‌های اخیر می‌شود، بلکه تا پایان سال هیچ دغدغه‌ای برای تامین کالاهای اساسی در کشور وجود نخواهد داشت.

بنا به مصوبه هيات دولت، کالاهای اساسی وارداتی 20 قلم از جمله گندم، گوشت قرمز و مرغ، برنج، روغن، شکر، نهاده‌های دامی و کشاورزی شامل کنجاله سویا، دانه‌های روغنی، جو و ذرت، کود، سم و بذر و همچنین دارو و واکسن را در برمي‌گيرد.

آیا این واردات گسترده راهکاری علمی و صحیح جهت کاهش تورم و گرانی ها می باشد؟

واردات گسترده تکمیل پروژه دولت برای نابود کردن تولید داخلی

دکتر حسین راغفر استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با فرارو گفت: «به اعتقاد من این واردات گسترده تکمیل پروژه دولت برای نابود کردن تولید داخلی است.»

وی ادامه داد: «اگر دولت این 24 میلیارد دلار را به تولید کننده داخلی یارانه بپردازد آن تولیدکننده داخلی می تواند تمام بازار گوشت و غیره ایران را برای چند سال آینده تضمین کند در حالی که این واردات گسترده عملا به معنای تکمیل پروژه نابودسازی تولید ملی است و این عمل در سالی انجام می شود که سال حمایت از تولید ملی لقب گرفته است.»

سیاست های دولت در راستای منافع طبقه خاصی است

این استاد دانشگاه اظهار داشت: «این سیاست دولت در راستای حفظ منافع طبقه خاصی صورت می گیرد. این دولت از ابتدا منافع طبقات خاصی را نمایندگی کرده است. اینکه دولت چه می گوید و من طرفدار چه کسانی هستم مهم نیست؛ مهم این است که ببینیم برنده ها و بازنده های سیاست های دولت چه کسانی هستند.»

برنده ها و بازنده های سیاست های دولت

وی ادامه داد: «شما امروز می توانید ببینید که برنده های سیاست های این دولت از زمانی که روی کار آمده چه کسانی هستند. برنده ها کسانی هستند که بچه هاشان سوار پورشه 750 میلیون تومانی می شوند و بازنده ها نیز در همین خیابان ها به وفور دیده می شود. بازنده ها همین لشکریانی هستند که در سطل های زباله جستجو می کنند و این فقر و نکبتی است که در انظار عمومی روشن است و کسانی که در صف فروش کلیه ایستاده اند.»

وی افزود: «زنان و بچه های خیابانی بخشی دیگر از این بازنده ها هستند در حالی که برنده های سیاست های دولت یک گروه قلیلی هستند که از ارتباط هایی که با دولت و توزیع این منابع داشتند بیشترین استفاده را کردند.»

وی خاطرنشان ساخت: «نباید این موضوع را فراموش کرد که طبیعی است هر دولتی که به دنبال منافع یک گروه خاصی است سعی می کند با توضیح و توجیه مناسبی که ارائه می کند و یا حداقل با ظاهرسازی مسئله خود را طرح کند. یعنی هیچ دولتی نمی آید بگوید که تولید را نابود می کند بلکه می گوید قصد داریم بازار را تنظیم کنیم و برای تنظیم بازار اقدام به واردات می کنیم و این همین حرفی است که دولت کنونی می زند.»

وی تاکید کرد: «تمامی دولت هایی که حافظ منافع طبقات خاصی هستند چیزی جز این نخواهند گفت و بنابراین ما نمی توانیم انتظار چیز دیگری جز این داشته باشیم.»

این کارشناس مسائل اقتصادی گفت: «قرار بوده این دولت در ظرف این چند سال تنظیم بازار کند ولی متاسفانه مسئله اصلی که در استفاده از منابع عمومی وجود دارد گزینه هایی است که شما می توانید از این سرمایه گذاری ها استفاده کنید. یکی از این گزینه ها این است که هزینه - فرصت سرمایه گذاری چیست؟ این پولی که قرار است دولت صرف واردات کند می تواند مصروف تولید در داخل کند و این 24 میلیارد دلار که چیزی حدود 45 هزار میلیارد تومان می شود می تواند تولید ملی ما را حداقل در بخش هایی که دولت قصد واردات دارد به شدت متحول کند.»

وی ادامه داد: «بنابراین دولت با پرداخت کمک به این بخش های تولیدی می تواند مطمئن شود که بسیاری از تولیدکنندگان ما نیازهای بازار داخلی را تضمین خواهند کرد.»

به گزارش فرارو،راغفر در پایان گفت: «من فکر می کنم بهتر از تولیدکننده داخلی کسی دیگری نیست که بتوان به آن اتکا و اعتماد کرد تا که آنها این تضمین بازار را برای کشور انجام دهند. این اقدام بنیان های تولید در کشور را تقویت می کند؛ کاری که این دولت در ظرف 7 سال گذشته به نابودی آن کمر همت بسته است و این واردات عملا تیر خلاصی به پیشانی بسیاری از بخش های تولیدی کشور است.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
0
0
به نام خدا
با سلام ، اتفاقا" بازندگان ، کسانی هستند که فرزندانشان
ماشینهای آنچنانی، از پول بیت المال ، سوار می شوند .
بعضی از ...... که معمولا" از
پولهای باد آورده ، اینچنین نوکیسه بازی در میاورند و در قشر
عامه مردم ، فخر فروشی میکنند ، بازنده های واقعی هستند .
از پیامبر نقل شده که از جان ، مال آبرو ، آبرو از همه چیز بهتر
و واجب تر است و این دزدان بیت المال ، نه در این دنیا آبرو دارند و
نه در آخرت . ضمنا" تقاص پولهای بیت المال را هم از طریق
بیماری فرزند و خانواده ، پس خواهند داد.
دنیا ، حساب و کتاب دارد و برای آزمایش شدن آمده ایم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
0
1
سلام
پس انتظار داري من و شما سوار همچنين ماشينهايي بشيم.اين مسئله طي چهار پنج سال اخير خيلي رواج پيدا كرده .....بعد وقتي ما ميخوايم يه 57 قرمز 2 تومن بخريم ميريم بانك براي 2 تومن وام سند خونه و چهار تا ضامن با گواهي كسر اقساط و 500 تومن بخوابون تو حساب و هزار جور قانون مسخره ديگه ازمون ميخوان...
آقا جون تبعيض كه شاخ و دم نداره..!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
0
0
تو اون دنیا باید جواب بدی اقایی که میای میگی ما تورم نداریم که..تورم 20 درصد بیشتر نیست.بدبختمون کرده.تورم 200 درصد شده.چرا حرص مارو در میارین؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
0
0
فکر می کنید این ماشینها از سود تولید بدست می آید اصلا شدنی نیست
پس می شود دلالی از واردات همین کالاهایی که آقایان مجوزش را دادند ....
انشاء ا... ....

حمید از مهدیشهر(سنگسر)
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین