کد خبر: ۱۵۴۶۲۱
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۱:۱۵

بازیگری که در ۷۲ سالگی وارد دنیای سینما شد + عکس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سیزدهم اردیبهشت سالروز تولد زنده‌یاد جعفر بزرگی یکی از چهره‌های ماندگار سینما، تلویزیون و موسیقی است. 

جعفر بزرگی متولد سال 1296 در تهران بود. او بعد از دوران تحصیل و با گوش دادن به صفحات گرامافون به هنر علاقه‌مند شد. بزرگی فعالیت‌های تئاتری خود را در سینما سپه دنبال کرد و با افتتاح رادیو ژاندارمری و رادیو شهربانی، فعالیت خود را با حسین شهبازیان در این مرکز ادامه داد.

او از سال 1318 تا 1327 روزهای جمعه، نیم ساعت در رادیو خوانندگی می‌کرد که آهنگ «مرغ سحر» یکی از آن‌هاست.

بزرگی کنسرت‌هایی هم به همراهی حسینعلی وزیری‌تبار و یوسفی در تئاتر تهران اجراء کرد و صفحاتی از خود باقی گذاشت و بعد از افتتاح رادیو اصفهان، برای فعالیت در آن رادیو به اصفهان رفت.

او بازی در سینما را از 1368 با فیلم «بچه‌های طلاق» ساخته تهمینه میلانی آغاز کرد. از دیگر فیلم‌های بزرگی می‌توان به «بچه‌های طلاق»، «افسانه آه»، «دیگه چه خبر؟!» «سگ کشی»، «درخت گلابی» و «شور عشق» اشاره کرد. بزرگی آخرین بار سال 1383 و در 87 سالگی در فیلم «کوچولوی خوش‌شانس» نقش‌آفرینی کرد.

به گزارش خبرآنلاین، بزرگی مجری تلویزیون هم بود. برنامه موفق و پربیننده «سالمندان» یکی از کارهای او در این حوزه بود. این پیشکسوت که در برنامه‌های کودک و نوجوان در قالب ترکیبی و نمایشی شبکه‌های سراسری و جام جم نیز فعال بود، اول تیرماه 1385 با حضور در برنامه «رنگین کمان» شبکه تهران از خاطرات خود در برنامه‌های کودک گفت.

زنده‌یاد بزرگی پنجم مرداد 1385 در 89 سالگی دار فانی را وداع گفت. {$old_album_154621}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین