کد خبر: ۱۵۴۶۲۸
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۴

توکلی: دولت در یک قانون 16 ماده‌ای 17 مورد قانون‌شکنی کرد

قانون‌شکنی به غیر از آثار منفی مانند استبداد موجب تورم و پایین آمدن اشتغال در جامعه می‌شود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس مرکز پژوهش های مجلس با بیان اینکه قانون‌شکنی به غیر از آثار منفی مانند استبداد موجب تورم و پایین آمدن اشتغال در جامعه می‌شود، گفت: وجود روحیه قانون شکنی در دولت فعلی موجب شد در یک قانون 16 ماده‌ای 17 مورد قانون‌شکنی صورت بگیرد.

به گزارش مهر، احمد توکلی عصر امروز در نشست حامیان جبهه متحد اصولگرایان که در مسجد امام حسین (ع) قلهک برگزار شد با اشاره به اجرای طرح هدفمندی یارانه ها در چند سال اخیر گفت: هیچ فرد یا نهادی در کشور از ابتدا نسبت به اجرای هدفمندی یارانه ها اعتراضی نداشت و همه معتقد بودند که انرژی در کشور بیهوده تلف می شود لذا دولت نهم و مجالس هفتم و هشتم تصمیم گرفتند مشکل را حل کنند. 

وی افزود: اختلاف مجلس و دولت از آنجا شروع شد که آقای احمدی نژاد عقیده داشت باید طرح هدفمندی دوساله اجرا شود و این تعبیر را داشت که مرگ یکبار شیون یک بار در حالی که مجلس معتقد بود باید این طرح با شیب تدریجی و طی 5 سال اجرایی شود.
 
رئیس مرکز پژوهش های مجلس تاکید کرد: متاسفانه آقای احمدی نژاد حرف خودش را عملی کرد و طی سال اول اجرای هدفمندی 60 درصد از مراحل اجرای قانون را که باید طی 5 سال انجام می شد عملی کرد و به نظر ما این عوارض بدی داشت. 

توکلی ادامه داد: به دلیل اینکه اجرای تدریجی قانون هدفمندی صورت نگرفت ما شاهد تورم و رکود بودیم.
 
نماینده تهران در مجلس با اشاره به اینکه برخی مطرح می کنند تورم 60 درصدی که از آن سخن می گفتید چرا روی نداد، گفت: برخی کارها با تاخیر و وقفه عوارض دارد که این عوارض هم اکنون دارد خود را نشان می دهد. 

وی با بیان اینکه مجلس و دولت از ابتدا توافق کرده بودند که از منابع حاصل از هدفمندی 70 درصد به خانواده ها، 15 درصد به بخش تولید و 15 درصد به خزانه دولت واریز شود، گفت: با این وجود مجلس معتقد بود نرخ عادلانه تر پرداخت 50 درصد منابع به خانواده ها، 30 درصد حداقل به بخش تولید و 20 درصد سهم دولت است اما متاسفانه رئیس جمهور این قانون را هم نادیده گرفت و همه صد در صد از منابع یارانه ها را در خانوارها توزیع کرد.
 
رئیس مرکز پژوهش های مجلس با اشاره به اینکه دولت قانون شکنی بسیاری دارد، گفت: این قانون شکنی به جایی رسید که دولت در یک قانون 16 ماده ای، 17 مورد قانون را شکست متاسفانه قانون شکنی غیر از آثار منفی مانند استبداد، موجب تورم و پایین آمدن سطح اشتغال در جامعه می شود.
 
نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه در اجرای طرح هدفمندی یارانه ها ابتدای کار دولت خوب بود اما بعدها بسیار بد ادامه یافت، گفت: اگر دولت حرف حساب بزند و حسن سیاست و تدبیر داشته باشد ما آن را تقویت می کنیم در غیر این صورت مقابل دولت ایستادگی می کنیم. 

توکلی با بیان اینکه ما نوکر خادمان ملت هستیم، گفت: هر کسی به مردم خدمت کند آن را تقویت می کنیم ولی اگر قصد قانون شکنی داشته باشد وظیفه داریم انتقاد انجام دهیم. قول می دهیم منافع مردم، کشور و انقلاب اسلامی را در سایه تبعیت از مقام معظم رهبری و قانون حفظ کنیم. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین