کد خبر: ۱۵۴۷۱۰
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۱

کشورهای اروپایی مسابقات فوتبال یورو ۲۰۱۲ را تحریم می‌کنند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: چند کشور اروپایی تهدید کرده اند در صورتی که اوکراین رفتارش را با یولیا تیموشنکو، رهبر زندانی مخالفان دولت این کشور تغییر ندهد، مسابقات فوتبال یورو ۲۰۱۲ (جام ملتهای اروپا) به میزبانی اوکراین را تحریم خواهند کرد. 

هلند، بریتانیا و اتریش از جمله کشورهایی هستند که تهدید کرده اند که در صورت ادامه "سوءرفتار" با خانم تیموشنکو این بازی ها را تحریم می کنند.

مسابقات فوتبال یورو ۲۰۱۲ ماه آینده به طور مشترک در دو کشور اوکراین و لهستان برگزار می شود. 

یوری روزنتال، وزیر خارجه هلند، به بی بی سی گفته است که در صورتی که رفتار با خانم تیموشنکو بهبود پیدا نکند، دولت هلند این مسابقات را تحریم خواهد کرد. 

تمام بازی های گروهی هلند که از مدعیان این مسابقات به شمار می‌رود، در شهر خارکف برگزار می شود که خانم تیموشنکو در آنجا زندانی است. 

یولیا تیموشنکو، نخست وزیر سابق اوکراین که به جرم سوءاستفاده از قدرت در زندان به سر می برد، به دلیل سوءرفتار با او دست به اعتصاب غذا زده است. 

هفته گذشته تصاویری از او منتشر شد که در آن زخم هایی بر تنش دیده می شود. او گفته است که حدود دو هفته پیش در زندان مورد حمله و ضرب و شتم قرار گرفته است.

یولیا تیموشنکو، نخست وزیر سابق اوکراین به جرم سوءاستفاده از قدرت در زندان به سر می برد 

مخالفان دولت اوکراین می‌گویند که سه مرد با حمله به یولیا تیموشنکو، با مشت به شکم او زده‌اند، ولی مقامات رسمی اوکراین این ادعا را رد می‌کنند. 

ویلیام هیگ، وزیر خارجه بریتانیا نیز گفته است که ممکن است وزیران دولت بریتانیا در اعتراض به رفتار با خانم تیموشنکو این رقابت ها را تحریم کنند. او گفته است که دولت بریتانیا اکنون در حال بررسی شرایط تحریم این مسابقات است. 

در خبری دیگری هم آمده که رهبران پنج کشور اروپایی - اتریش، ایتالیا، آلمان، جمهوری چک و اسلوونی- گفته اند که در نشست رهبران اروپای شرقی و مرکزی که هفته آینده در شهر یالتا در اوکراین برگزار می شود، شرکت نخواهند کرد. 

پیش از آن ژوزه مانوئل باروسو، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا و ویوین ردینگ، کمیسر قضایی این اتحادیه اعلام کرده بودند که مسابقات یورو ۲۰۱۲ را تحریم می‌کنند. 

هنوز از تصمیم آلمان در خصوص تحریم این مسابقات خبری قطعی در دست نیست. اما گیدو وستروله، وزیر خارجه این کشور گفته است که کشورش در حال بررسی این موضوع است. 

به گزارش بی بی سی، لهستان به عنوان میزبان مشترک یورو ۲۰۱۲ از تصمیم کشورهای اروپایی برای تحریم این مسابقات انتقاد کرده و گفته است که کشورهای اروپایی با این اقدام اوکراین را به سوی روسیه هدایت می کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین