کد خبر: ۱۵۴۷۱۳
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۲:۴۲

جادوی شهرداد روحانی در اركستر سمفونيک تهران+عکس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: صداي امواج نقره‌اي خليج نيلگون تا ابد فارس ـ شامگاه گذشته، 13 ارديبهشت ماه ـ از دل سازهاي نوازندگان اركستر سمفونيك تهران به گوش رسيد.

به گزارش ايسنا، شهرداد روحاني شب گذشته با به حركت آوردن چوب رهبري خود در تالار وحدت، توانست بار ديگر شور و انرژي را به اركستر سمفونيك تهران بازگرداند.

اجرا با نواخته شدن سرود جمهوري اسلامي ايران توسط اركستر سمفونيك تهران آغاز شد.

پس از آن سمفوني شماره 9 شاهين فرهت، با صداي آرشه‌ها آغاز و به آرامي سپري شد.

موومان «مدراتو كانتابيله» با نواي ويلن سل، كنترباس و سازهاي بادي به اوج مي‌رسيد و فراز و فرودهايش حاضران را محصور كرد.

سپس موومان «فيناله» با نواي سازهاي بادي با صلابت بيشتري نواخته شد و با دكلمه يكي از اعضاي اركستر حال و هوايي متفاوت به خود گرفت:

اي مرز اب و آييني در سرزمين روشن و مهتابي فانوس ياد تو در كيش، قشم، هرمز و هنگام در سنگلاخ تنب و ابوموسي در خاطرات خاك پيوسته روشن است ... سپس اين قسمت از سمفوني شاهين فرهت در اوج به پايان رسيد.

با ورود گروه كر بر صحنه اجرا، پوئم سمفوني «خليج هميشگي فارس» اثر امير بكان، در موومان «آرامش» آغاز شد.

«آرامش» مووماني سنگين اما آرام بود كه در بخش دوم يعني «هجوم» با ريتمي حماسي‌تر و با صداي سازهاي كوبه‌اي به اوج مي‌رسيد.

موومان سوم پوئم سمفوني خليج هميشگي فارس، از «شكوه» مي‌گفت و در حالي اجرا شد كه گروه كر با سازهاي اركستر هم صدا شد و از صخره‌هاي جاودانه خليج فارس خواند.

با پايان گرفتن اين پوئم سمفوني حاضران منتظر نواخته شدن جديدترين اثر شهرداد روحاني يعني «سوئيت خليج فارس» بودند، كه قرار بود براي اولين بار در ايران طنين‌انداز شود. به رسم هميشه، روحاني در اين سوئيت از ساز هارپ بهره برد.

آذرنوش صدرالسالك، بانوي چيره‌دست هارپ نواز و سه نوازنده دف آغازگر جادوي شهرداد روحاني بودند.

با به حركت درآمدن چوب شهرداد روحاني، موومان «دره ستارگان» با يك موتيف موسيقايي متفاوت نواخته شد.

چيدمان منحصر به فرد صدا را به راحتي مي‌شد در اين قطعه شنيد.

سپس روحاني آرشه‌ها را براي نواختن قسمت «جنگل حرا» همصدا كرد. مووماني كه با نواي فاگوت و هارپ فضاي متفاوتي را در سالن مسلط كرده بود.

در حالي كه همه «نوانس‌ها» به جا بودند و اعضاي اركستر سمفونيك تهران، به راستي حق مطلب را ادا كردند، روحاني حاضران را به «سفري كوتاه به روي خاك هاي خليج فارس» دعوت كرد و سوئيت سمفوني را در اوج و با صلابت هر چه تمامتر به پايان رساند.

شهرداد روحاني در پايان اين كنسرت از اساتيد خود، مصطفي كمال پورتراب و حسين دهلوي كه در اولين شب از اجراي اركستر سمفونيك تهران حضور داشتند، قدرداني كرد. {$old_album_154713}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین