کد خبر: ۱۵۴۷۱۶
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۰:۱۲
واکنش‌ها نسبت به انتشار یک خبر در آستانه انتخابات

تکذیب موضع‌گیری انتخاباتی فرزندان رهبری

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: انتشار خبری مبنی بر حمایت فرزندان مسوولین ارشد نظام از فهرست یک گروه سیاسی بلافاصله تکذیب و واکنشهایی را به دنبال داشت. 

به گزارش آفتاب به نقل از مهر، جبهه متحد اصولگرایان در واکنش به این خبر مجعول اطلاعیه ای صادر کرد.

در متن این اطلاعیه آمده است: متاسفانه در برخی جلسات یک جبهه خاص سیاسی و بعداز آن در قالب ارسال پیامکهایی عنوان شده است که فرزندان برخی مسوولین ارشد نظام از یک فهرست انتخاباتی حمایت نموده اند.

رویه ای که رهبر معظم انقلاب در همه انتخابات داشته اند بر این بوده که صرفا معیارهای نامزدهای اصلح را مطرح می فرمودند و برخلاف ادعای خلاف برخی جریانهای سیاسی، ایشان هیچگاه از شخص یا فهرست مشخصی، حمایت نکرده اند که اکنون برخی بخواهند در یک بد اخلاقی انتخاباتی این اخبار مجعول را منتشرنمایند.

جبهه متحد اصولگرایان همچون گذشته ضمن ابراز نگرانی ازانتشار این اخبار مجعول آن هم در ساعات منتهی به برگزاری مرحله دوم انتخابات،خواستار رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی گروههای سیاسی است. 

همچنین ظهر امروز دفترآیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران ضمن تکذیب اخبارمنتشر شده در برخی سایت ها مبنی بر حمایت ایشان از یک جبهه خاص اعلام کرد: حمایت ایشان از هیچ گروهی در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی مطلق نبوده و نیست.

هچنین سایت"بازتاب" نوشت: همزمان با بالاگرفتن رقابت ها و درگیری های دو گروه جبهه پایداری و جبهه متحد اصولگرایان، در شامگاه پنجشنبه و در آستانه مرحله دوم انتخابات، سامانه پیامکی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب اعلام کرد: این دفتر "هرگونه نقل قول از فرزندان رهبر معظم انقلاب مبنی بر تایید یا رد افراد و لیست های انتخاباتی مجلس نهم را تکذیب می کند."

خبرگزاری مهر و سایت جهان نیوز که جزو حامیان جبهه متحد اصولگرایان به شمار می روند، مدعی شدند این تکذیبیه "در پی انتشار گسترده برخی پیامکها از سوی یک جریان خاص که طی آن حمایت از یک گروه سیاسی را به فرزندان رهبر انقلاب نسبت داده اند"، صادر شده و در واقع ادعای حمایت فرزند رهبر انقلاب را به گروه مقابل خود، جبهه پایداری نسبت دادند.

این در حالی است که در میان سیاسیون، تنها به واسطه آن که حجت الاسلام سید مجتبی خامنه ای داماد دکتر حداد عادل است، از آنجا که حداد رهبر معنوی طیف جمعیت ایثارگران و رهپویان (بخشی از جبهه متحد) است، نوعی نزدیکی بین ایشان و این گروه تصور می کنند.

جالب آن که حجت الاسلام سید مصطفی خامنه ای نیز داماد آیت الله خوشوقت است. آیت الله خوشوقت در کنار آیت الله مصباح یزدی، رهبران معنوی جبهه پایداری هستند.

این در حالی است که فرزندان رهبر انقلاب، هیچ گاه در سطح عمومی مواضع سیاسی از خود بروز نمی دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین