کد خبر: ۱۵۴۷۶۷
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۶

هفته‌نامه یالثارات: تخریب‌کنندگان یک روز هاشمی را تخریب کردند و امروز مهدوی کنی را

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هفته نامه یا لثارات در گزارشی تحت عنوان انگ زدن به جبهه متحد برای دو قطبی‌سازی نوشت: 

شیوع انواع تخریب‌ها در دور اول انتخابات نهم از طرف برخی گروه‌های جدایی طلب که اثبات خود را در نفی دیگران می‌دیدند و رقابت انتخاباتی را عرصه انگ‌زنی و تهمت‌پراکنی نسبت به رقبا می‌پنداشتند. 

استراتژی دو قطبی سازی از روش‌های قدیمی و عوامفریبانه برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی است که چند سالی است به استراتژی اصلی تخریبگران در عرصه سیاسی تبدیل شده است. در این روش تخریبگران برای دو قطبی کردن فضاهی سیاسی کشور و اصطلاحا دیو و دلبر کردن فضا در فاز اول با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای و عملیات روانی شخصی را به عنوان سرمنشاء همه بدی‌ها و سیاهی‌ها و تباهی‌ها به جامعه معرفی کرده و پس از شکل دادن به «بت بزرگ» مدنظر، خود را به عنوان جبهه مقابل و هرکسی را که با آنها مخالف باشند به عنوان ابزار و نوچه‌های «بت‌بزرگ» معرفی می‌کنند. تا با انتساب رقبای خود به چهره از پیش تخریب شده و فضاسازی برای نشان دادن پیوند آنها، رقیب سیاسی خود را تخریب کنند و از این طریق ضعف گفتمانی و خلأ محتوایی خود را بپوشانند. 

دو قطبی‌سازی از احمدی‌نژاد تا جبهه پایداری 

در چند سال گذشته نقش قطب منفی را «هاشمی رفسنجانی» برای دولت داشته است و احمدی‌نژاد توانست در دو انتخابات ریاست جمهوری سال‌های 84 و 88 از این طریق به پیروزی برسد. این روش سپس توسط جریان انحرافی دنبال شد. آنها هم تابلوی سیاهی درست کردند و آن را هاشمی نامیدند و هرجا منتقدی را روبه‌روی خود می‌دیدند یا هرکدام از نیروهای انقلاب را که نمی‌پسندیدند، به هاشمی الصاق می‌کردند. نقطه اوج استفاده از این دو قطبی سرمقاله روزنامه ایران به قلم جوانفکر درباره بت بزرگ بود اما فقط به فاصله چند روز پس از آن این روش تخریبی دقیقاً با همان مختصات ولی این‌بار از سوی یکی از اعضای جبهه پایداری و ارگان مطبوعاتی و بولتن دانشجویی آنها علیه جبه متحد اصولگرایان به کار بسته شد. در بولتن موهن آنها تلاش شد تا برای تخریب چهره آیت‌الله مهدوی‌کنی، وی چهره‌ای منتسب به آقای هاشمی رفسنجانی معرفی شود. 

متأسفانه این مقاله تخریبی که سعی داشت به صورت تلویحی القا کند که جبهه متحد اصولگرایان با محوریت هاشمی رفسنجانی در مقابل جبهه پایداری با محوریت آیت‌الله مصباح یزدی قرار دارد، به قلم مدیر مسئول نشریه 9 دی نوشته شده بود و محور کلی آن این بود که آقای هاشمی با پروژه وحدت برای مهره‌های شطرنج سیاست، برنامه دارد اما آیت‌الله مصباح با تشکیل جبهه‌ای جداگانه از اصولگرایان این بازی را به هم زده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین