کد خبر: ۱۵۵۰۰۵
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۶
مدیرعامل موسسه مالی اعتباری صالحین:

تشکیل "بانک مردم" با ادغام بانک منحله تات در 2 موسسه مالی اعتباری

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: قاسم بختیاری‌فر در مورد اینکه آیا انحلال بانک تات و تشکیل بانک جدید "مردم" صحت دارد، گفت: بله صحت دارد، به خاطر یک سری مسائل پیش آمده برای بانک تات بخشی از سهامداران این بانک و مجموعه موسسه مالی و اعتباری صالحین و موسسه مالی و اعتبار پیشگامان کویر یزد (آتی) با ادغام در یکدیگر بانک جدید «مردم» را تشکیل می‌دهند.

مدیرعامل موسسه مالی اعتباری صالحین در مورد سرمایه اولیه برای تشکیل بانک مردم گفت: طبق قوانین بانک مرکزی 400 میلیارد تومان سرمایه اولیه برای تشکیل بانک لازم است که در این مورد نیز این مبلغ تامین می‌شود.

بختیاری‌فر در مورد مراحل مجوز بانک مردم گفت: کارهای اخذ مجوز در حال انجام است و مصوبه شورای پول و اعتبار در این زمینه گرفته شده است.

وی افزود: موسسه مالی و اعتباری صالحین دارای 400 شعبه در کشور، پیشگامان کویر یزد حدود 70 تا 80 شعبه و بانک تات حدود 60 تا 70 شعبه است که همه این مجموعه‌ها خصوصی بوده و دولت هیچ سهامی در آنها ندارد.

مدیرعامل موسسه مالی اعتباری صالحین در مورد اینکه چه زمانی بانک مردم تشکیل می‌شود، گفت: کارهای تشریفات قانونی در حال انجام است و بزودی این بانک تشکیل می‌شود.

به گزارش فارس،بختیاری‌فر در مورد مطالبات و تعهدات این سه مجموعه گفت: هم مطالبات و هم تعهدات بانک تات و موسسه مالی و اعتباری صالحین و پیشگامان به قوت خود باقی است و برای وام گیرندگان و سپرده‌گذاران در این سه موسسه هیچ مشکلی پیش نمی‌آید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین