کد خبر: ۱۵۵۱۱۰
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۳:۴۰

با فرانسوا اولاند آشنا شوید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فرانسوآ ژرار ژرژ اولاند در سال 1954 در شهر روآن فرانسه بدنیا آمد و در همانجا تحصیلات ابتدایی خود را گذراند. او را یکی از پرتلاش ترین سیاستمداران فرانسه می دانند. اولاند دارای مدرک لیسانس حقوق از پاریس و دو دیپلم مطالعات سیاسی و اقتصاد به طور جداگانه از کالج مطالعات عالی اقتصادی است. اولاند پس از کسب این مدارک وارد کالج انا ENA( کالج معروف مطالعات عالی سیاستمداران) شد- جایی که با سگولن رویال آشنا شد و حاصل زندگی مشترک او با رویال 4 فرزند بود. چهار فرزند به نام های توماس(وکیل)، کلمانس(انترن)، ژولین(فارغ التحصیل در رشتۀ سینما) و فلورا( دانشجوی روانشناسی است. اولاند در شب انتخابات پارلمانی فرانسه در سال 2007 جدایی خود را از رویال اعلام و رابطۀ خود با والری ترییرویلر، روزنامه نگار فرانسوی علنی کرد.

اولاند به شدت شیفتۀ میتران بود. او در سال 1979 به حزب سوسیالیست پیوست و دو سال بعد به عنوان رقیب شیراک وارد مبارزات انتخاباتی از استان کورز شد. اما بازی را به شیراک که در آن زمان شهردار پاریس بود، واگذار کرد. اما اولاند 26 ساله با این شکست صبر و حوصلۀ سیاسی را آموخت. در سال 1988 او قبل از اینکه شهردار تول(2001 تا 2008) شود، به عنوان نماینده وارد پارلمان شد. اولاندِ وفادار به ژاک دلور( وزیر اقتصاد دولت میتران) خیلی زود پله های ترقی را طی کرده و توانست بعد از ژوسپن به مقام دبیرکلی حزب در سال 1997 نایل آید و به مدت 11 سال در این پست باقی ماند.

در آوریل 1993، فرانسوا اولاند به همراه فردریک برودن کمیته مدیریت حزب سوسیالیست را ترک و از مدیریت حزب سوسیالیست در پاریس استعفا دادند. 18 اکتبر1995 لیونل ژوسپن، دبیرکل حزب سوسیالیست اعضای جدیدی را وارد حزب کرد که در آن اولاند سخنگوی حزب بود.

او در سال 2008 از این سمت کنار کشید و ترجیح داد زمان بیشتری برای تمرکز بر انتخابات ریاست جمهوری صرف کند و به راهنمایی های مشاورش، والری ترییرویلر، روزنامه نگار فرانسوی(و شریک فعلی زندگی اولاند) گوش کند. اولاند در طول این مدت با پستی و بلندی های زیادی روبرو شد. او در مارس 2011 رسماً اعلام کرد که قصد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را دارد. هرچند به اعتقاد بسیاری از کارشناسان برای اعلام کاندیداتوری بسیار زود بود، اما شاید همین دلیل پیروزی نزدیک او باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین