پایگاه خبری آفتاب
۲۳ /خرداد /۱۴۰۵
Saturday 13 June 2026
کد خبر:۱۵۵۱۱۷
۰۸:۲۴
۱۳۹۱/۰۲/۱۸

خوراکی هایی برای مقابله با آلزایمر

۰۸:۲۴
۱۳۹۱/۰۲/۱۸
به گزارش آفتاب نیوز، آفتاب: به نقل از نشریه آکادمی نورولوژی آمریکا با عنوان Neurology: پژوهشگران دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک آمریکا دریافتند که مصرف غذاهای حاوی اومگا ۳ مثل ماهیهای سالمون، تن و ساردین و مرغ و آجیل خطر ابتلا به آلزایمر را کم می‌کند.

پژوهشگران این نتایج را بعد از تحقیقات روی ۱۲۱۹ فرد با میانگین سنی ۶۵ سال بدست آوردند که مبتلا به جنون یا زوال عقل نبودند.

پژوهشگران آزمایش‌های پزشکی زیادی را روی این افراد انجام داده و غذاهای مصرفی و عادت‌های روزانه آن‌ها را ثبت کردند.

این تحقیقات نشان داد: مصرف روزانه یک گرم اومگا ۳ سطح پروتئین امیلوید در خون را به میزان ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد.

به گزارش فارس،این پروتئین از مهم‌ترین پروتئین‌های مرتبط با ابتلا به بیماری آلزایمر است و احتمال دچار شدن به این بیماری را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.
گزارش خطا
ارسال پیام
captcha