آفتابنیوز : آفتاب: آزمایشات روی این نقاشیها در موزه پلازای نشان داده که رنگدانههای استفاده شده در این نقاشیها دقیقاً مانند رنگدانههای تیره در نقاشی معروف مونالیزای داوینچی هستند.
این نقاشیها که تصور میشده در قرن 16 در آتش سوخته بودند پس از مدتها کشف شدهاند.
دانشمندان با استفاده از روش آندوسکوپ یک محفظه مخفی روی یک دیوار در پلازای وچیو بیش از 4 قرن پنهان بوده است.
بنرها نشان میدهد که نقاشی ممکن است پشت دیوار واساری پنهان شده باشد. باستانشناسان در حال بررسی پشت دیواری در پلازای وچیو هستند که کلمات cerca trova «بگردید تا بیابید» نوشته شده و نقاش آن جورجیو واساری است. یک تیم تحقیقاتی به رهبری مائوریزیو سراسینی در حال تحقیق بر پشت دیوار نقاشی واساری هستند و سعی میکنند که نمونهها را برای آزمایش جمعآوری کنند.آنها موفق به پیدا کردن ماده سیاه و سفیدی شدهاند که کاملاً مشابه به رنگدانههای مورد استفاده در تابلوی مونالیزا توسط داوینچی بوده است. این ماده روی پارچهای از پشم طبیعی بوده و با یک برس رنگ شده است.
آندوسکوپی دیوار نشان میدهد که واساری، شاهکار داوینچی را با ایجاد یک دیوار پیش از نقاشی دیواری خود حفظ کرده است.
مائوریزیو سراسینی، از نشنال جئوگرافي در این باره گفت: اطلاعات به دست آمده بسیار دلگرمکننده است. اگر چه ما هنوز در مراحل اولیه تحقیق خود هستیم اما هنوز باید کارهای زیادی انجام شود تا رمز و راز این معما گشوده شود.
بسیاری از تحقیقات روی نقاشی «نبرد» Angiari انجام شده است که در واقع موضوعات زیادی را مشخص خواهد کرد.
برخی از مورخان تردید دارند چرا که نقاشی با آبرنگ روی گچ از نبرد آنگیاری Angiari به احتمال زیاد نابود شده است و نقاشی Vasari(واساری) نقاشی جدیدی از نبرد است که روی گچ کشیده شده است.
برخی از مقامات فلورانس خواستار توقف این تحقیقات شدهاند چرا که معتقدند این تحقیقات به نقاشیها صدمه خواهد زد.
گروه تحقیقات در حال گرفتن عکسهای لیزری، اسکن حرارتی و راداری از سالن برای تعیین محل نقاشی لئوناردو داوینچی در ناپل هستند.
لئوناردو داوینچی در سال 1503 طی یک مأموریت باید نبرد Angiari را در سالن پلازای vechio که مقر دولت در فلورانس بود را نقاشی میکرد.این نقاشی پیروزی 1440 از نبرد را در دشتهای آنگیاری بین میلان و ایتالیا به رهبری جمهوری فلورانس نشان میدهد.
به گزارش ایران،فلورانسیها از این جنگ به عنوان مهمترین قدرت در مرکز ایتالیا برای برقراری مجدد قدرت پاپ و تسلط بر سیاستهای ایتالیاییها یاد میکنند. در قرن 16 جورجیو واساری پس از تحسین کار داوینچی سعی در بازسازی سالن و نقاشی دیوارههای آن داشت و بر دیوارههای شرقی و غربی نقاشی کشید.